Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Romii au talent”

Elevii din Tinca și din împrejurimi au strălucit într-un concurs de talente cu ocazia Zilei Internaționale a Romilor

,,Romii au talent”

Echipa Școlii Creștine Private din Cartierul Romilor Tinca - program pilot de educație formală inițiat de Fundația People to People în mijlocul comunității de romi din Tinca, au organizat cu ocazia Zilei Internaționale a Romilor, evenimentul concurs intitulat „Romii au talent", în data de 5 aprilie 2024, la Căminul Cultural din Tinca.

Concursul de talente a fost la cea de-a patra ediție, prima ediție a avut loc în aprilie 2018. Concursul a fost împărțit pe cinci secțiuni: muzică, dans, poezie, teatru și performance. Participanții la eveniment fiind elevi și preșcolari din localitățile: Popești, Husasău de Tinca, Vășad, comuna Curtuișeni, Diosig, Tinca, Tămășda, comuna Avram Iancu, Holod, Lăzăreni, Vânători - Arad, Ineu, Ciumeghiu, Tărian, Talpoș, Hidișelu de Sus, Gepiu și Oradea.
Evenimentul a fost prilejul perfect pentru tinerii talentați să-și exprime creativitatea și să-și pună în valoare abilitățile artistice. Încântați de oportunitatea de a-și prezenta talentele în fața unui public numeros, copiii au susținut acte impresionante, unele de înaltă calitate și creativitate.
Membrii juriului, Alexandra Daragiu, Ana Maria Toth, Dalia Ilea, Ioana Dragoș- Gajdo, Remus Toderici, Simona Georgiana Țărău și Valentiana Roșu, au avut o sarcină extrem de grea în ce privește deliberarea și acordarea premiilor. Au fost prezentate 47 de momente artistice. Premiile acordate au fost următoarele:
Secțiunea muzică:
Marele trofeu - Baxtalen Thaven de la Școala Gimnazială „Ioan Slavici” Oradea, director Buzulică Brîndușa, coordonator - Galambos – Szendrei Monika
premiul I  - Bologh Ioana de la Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu;
premul II - Fechete Avram de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca;
premiul III - Garofița și Lorena de la  Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca;
mențiune - Jigmond Roxana Flavia, Rad Romina Valentina și Donciu Patricia Elliss de la Școala Gimnazială Vânători - Arad și Rațiu Abel de la Școala Gimnazială Nr. 1 Ciumeghiu;
Secțiunea Performance:
premiul I - Rise Up de la Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca;
premiul II - Barosanii în muzeu de la Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca;
premiul III - Danciu Patricia Elliss de la Școala Gimnazială Vânători - Arad;
Secțiunea Teatru:
premiul I - Trupa Step de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca;
premiul II - Istoria Romilor de la Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca;
Secțiunea Poezie:
premiul I - Fechete Codruț Narcis de la Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca;
premiul II - Covaci Maia Tabita de la Scoala Gimnazială Nr. 1 Lăzăreni;
premiul III - Covaciu Maia de la Școala Gimnazială „Puiu Server" Ineu;
Secțiunea Dans:
premiul I - Romii descurcăreți de la Școala Gimnazială „Puiu Server" Ineu;
premiul II - Amare Phrala de la Școala Gimnazială Nr. 1 Avram Iancu;
premiul III - Gipsy Dance de la Școala Gimnazială Nr. 1 Gepiu;
mențiune - Dans sportiv - Trupa romilor descurcăreți de la Școala Gimnazială „Puiu Server" Ineu, Sukarii din Tărian de la Asociația ASA și Romițele talentate de la Școala Gimnazială „Puiu Server" Ineu;
„Mulțumim echipei școlii noastre, colegilor de la Fundația Peple to People, voluntarilor, cadrelor didactice din școlile partenere, membrilor juriului și invitaților pentru efortul depus. Mulțumim domnului inspector pentru minoritatea romă, Ionel Cordovan, pentru participare, mesajele de încurajare și susținere a școlii noatre în toate demersurile de promovare a culturii, valorilor și tradițiilor comuntății rome", menționează doamna Daniela Tütös, directorul școlii.
Ca în fiecare an din 1971 încoace, pe 8 aprilie se celebrează Ziua Internaţională a Romilor. Scopul acestei zile este de a celebra cultura romilor şi de a sensibiliza populaţiile la problemele cu care se confruntă romii. Prin acest eveniment vrem să atragem atenția comunității, a autorităților locale cu privire la importanța educației pentru copiii romi.
Daniela Tütös

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:59 Ora standard a Europei de Est