Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cum putem cultiva pacea în viață noastră?”

Am participat la o masă rotundă organizată la Casa Darvas-La Roche

,,Cum putem cultiva pacea în viață noastră?”

Aceasta a fost întrebarea la care elevii claselor a X-a C și a XI-a C de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea au încercat să-și găsească răspunsurile pe baza informațiilor primite de la muzeografi, floriști și psihologi în cadrul celei de a doua activități de implementare a proiectului care vizează conceptul de pace.

Activitatea face parte din agenda protocolului de colaborare dintre Asociația HWPL din Coreea de Sud (https://www.hwpl.kr/language/en/home-hwpl-_en/) și Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, care este partener de diseminare a conceptului de pace.
Astfel, în data de 28.03.2024 la Casa Darvas -La Roche, s-a desfășurat ,,masa rotundă" în cadrul căreia s-au căutat răspunsuri la întrebarea propusă, de altfel, în activitatea precedentă de către o elevă participantă la Conferința despre pace și căreia am încercat să îi dăm răspuns în cadrul acestui eveniment ,conștientizând cât de banal și cât de complex poate fi acesta.
În acest demers, am apelat la Expoziția imersivă din cadrul Casei Darvas -La Roche. ,,Putem  cultiva pacea prin sunetele naturii atât de liniștitoare, dar de asemenea, și prin cultura Art Nouveau, consacrată în orașul Oradea. Aceasta poate aduce starea de liniște și pace în sufletele noastre prin simbolurile naturii transpuse atât de bine în arhitectura orașului", ne-a spus Narcisa, o elevă participantă la activitate.
Un alt răspuns a venit de la Carina, o altă elevă care, purtând un dialog cu doamna psiholog clinician ,Elena Marcu, invitată la această activitate pentru a da răspunsuri personalizate tinerilor participanți, a realizat ce importantă este conștientizarea armoniei cu propria persoană în așa fel încât să putem fi în armonie și pace cu cei din jurul nostru. ,,Nu-i putem schimba pe ceilalți, schimbarea lor ar presupune un efort mult prea mare comparativ cu conștientizarea noastră și armonizarea noastră cu ei și contextele care ne înconjoară", a spus doamna Elena Marcu.
De asemenea, doamna florist al Casei Darvas, a prezentat importanța iubirii și implicit a păcii ce înconjoară iubirea când iți faci meseria cu dragoste. Astfel tinerii au putut prelua și acest răspuns la întrebarea generică a activității propuse.
Tinerii, fiind preocupați de alegerea viitorului profesional și implicit a armoniei în acest sens, au putut să înțeleagă din prezentarea experienței  de viață profesională a doamnei florist cât de importanta este în alegerea viitoarei cariere vocația, pacea cu tine însuți, siguranța că ai făcut alegerea potrivită și în acest sens.
Activitatea a fost de tip ,,blended learning",astfel încât tinerii să poată să interacționeze, într-un spațiu non formal, cu specialiști din mai multe domenii, cu perspective diverse de viață, atât profesionale cât și personale, găsind răspunsuri la întrebarea esențială care stă la baza existenței noastre armonioase ca indivizi.
Mulțumim echipei de la Casa Darvas -La Roche pentru găzduire și implicare, doamnei director Angela Lupse, doamnei psiholog Elena Marcu, domnilor profesori implicați, Șerban Hălbac și Mela Delia (coordonatori) și Fele Pop Camelia, precum și elevilor Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" pentru participare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:46 Ora standard a Europei de Est