Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa ,,De la cartela perforată la inteligenţa artificială: izbânzi şi paradigme", prezentată de Ioan Roxin, profesor la Universite Bourgogne Franche-Comte

Vă reamintim că astăzi, joi, 21 martie 2024, de la ora 17.00, în Aula Academiei Române, va avea loc

Conferinţa ,,De la cartela perforată la inteligenţa artificială: izbânzi şi paradigme", prezentată de Ioan Roxin, profesor la Universite Bourgogne Franche-Comte

Evenimentul face parte din seria de conferinţe cu public ,,Ora de ştiinţă", iniţiată de Academia Română.

Prof. Ioan Roxin propune o călătorie captivantă prin istoria tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor din ultimii cincizeci de ani. Conferinţa trasează evoluţia exponenţială a informaticii de la primele sisteme de calcul bazate pe cartele perforate, la inteligenţa artificială şi internetul obiectelor. Expunerea oferă o perspectivă inedită asupra momentelor-cheie precum apariţia calculatoarelor personale, dezvoltarea internetului, tranziţia către multimedia, lansarea telefoanelor mobile, evoluţia limbajelor de programare, explozia reţelelor sociale, ubicuitatea mediilor digitale şi progresele rapide din inteligenţa artificială generativă.
Profesorul Roxin consideră că trecerea de la simpla prelucrare a datelor la sistemele complexe capabile să imite învăţarea umană şi luarea deciziilor este o adevărată revoluţie care remodelează gestionarea informaţiei şi a cunoştinţelor, cu un impact puternic asupra societăţii. Astfel se schimbă multe dintre modalităţile de comunicare, iar instituţiile, domeniile economiei, profesiile şi relaţiile sociale trec printr-un proces de adaptare. Conferinţa pune accentul pe modul în care aceste descoperiri recente au transformat felul nostru de a trăi, de a învăţa şi de a interacţiona.
Evenimentul va fi moderat de acad. Marius Andruh, vicepreşedinte al Academiei Române (în foto, cel din stânga, alături de Ioan Roxin), şi va cuprinde o sesiune de întrebări şi răspunsuri, la care publicul este invitat să participe.
Ioan Roxin s-a remarcat în spaţiul academic prin cercetările referitoare la folosirea resurselor multimedia, a tehnologiilor semantice şi a inteligenţei artificiale pentru învăţarea personalizată, editarea digitală şi semantizarea conţinutului comunicării. Contribuţia sa ştiinţifică înseamnă implicarea în proiecte, studii în publicaţii de impact şi prezenţa la evenimente internaţionale.
Născut în zona Bihorului, a fost fascinat de cibernetică şi informatică ca student la Facultatea de matematică-fizică din Oradea. După finalizarea primului an, s-a înscris la Facultatea de cibernetică, statistică şi informatică economică din Bucureşti, pe care a absolvit-o, ca şef de promoţie, în anul 1980. A fost analist-programator la Institutul Central de Informatică şi la Centrul de calcul al laboratoarelor Catedrei de cibernetică din cadrul aceleiaşi facultăţi, iar în 1982 a fost titularizat în învăţământul universitar, în cadrul catedrei.
În 1991 a câştigat o bursă a Guvernului francez pentru studii aprofundate în ingineria informaticii la Institutul Naţional de Ştiinţe Aplicate din Lyon. Acest moment a reprezentat debutul implicării sale intense în domeniul multimedia şi al tehnologiei informaţiei (TIC). Conferenţiar şi ulterior profesor universitar la Universitatea Franche-Comte (UFC), Ioan Roxin a fost iniţiatorul mai multor specializări în multimedia şi TIC. Studiul său Multimedia. Les fondamentaux-Introduction a la representation numerique (Roxin & Mercier, 2004) rămâne o lucrare de referinţă în domeniu. În perioada 2014-2023 a fost directorul laboratorului de cercetare ELLIADD (Édition, Langages, Litteratures, Informatique, Arts, Didactique, Discours), un laborator interdisciplinar, cu peste 160 de cercetători. În prezent este profesor universitar de clasă excepţională în tehnologia informaţiei şi comunicării la departamentul "Informatique et multimedia" din Montbeliard, Universitatea Franche-Comte.
A fost profesor invitat la instituţii educaţionale din Brazilia, Canada, Finlanda, Japonia, Liban, Maroc, Mexic, Tunisia, Vietnam. Pentru rezultatele obţinute în cariera universitară i-a fost decernat ordinul Palmes Academiques, în grad de Cavaler şi de Ofiţer, prin decretul Preşedintelui Republicii Franceze.
Ciclul de conferinţe ,,Ora de ştiinţă" propune întâlnirea specialiştilor din diverse domenii cu publicul larg şi crearea unei platforme de discuţii între cercetători, profesori, studenţi, jurnalişti şi toţii pasionaţii de cunoaştere. Organizate în spaţiul Academiei Române, conferinţele sunt structurate în două părţi, prima fiind destinată expunerii, iar cea de-a doua constituindu-se într-o dezbatere, pornind de la întrebările adresate de public.
Intrarea este liberă.
Biroul de comunicare al Academiei Române

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:33 Ora standard a Europei de Est