Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,Valorile familiei într-o lume tehnologizată”

Joi, la Primăria Oradea, a avut loc o dezbatere pe tema

,Valorile familiei într-o lume tehnologizată”

Evenimentul ,,Valorile familiei într-o lume tehnologizată" a fost organizat joi, 14 martie 2024, în sala mare a Primăriei Oradea, de către senatorul Arina Moș, președinte O.F.L. Bihor și consilierul local Camelia Dulca, președinte O.F.L. Oradea.

A fost un eveniment important pentru comunitatea noastră, prin prisma dezbaterilor care au avut loc despre familie, valorile unei familii și în special despre această generație de copii uitați parcă prea mult în fața calculatoarelor și a telefoanelor mobile!
Au onorat cu prezența domnul inspector şcolar general Horea Abrudan, doamna director al Direcției de Asistență Socială Oradea, Anca Grama, alături de un public diversificat de peste 170 de persoane, incluzând medici de familie, psihologi, directori și coordonatori de grădinițe și creșe, alte cadre didactice, ONG-uri și părinți dornici să afle informații utile cu privire la acest subiect.
Dezbaterea inițiată de doamna psiholog Simona Hinț a reușit să atragă atenția asupra aspectelor fundamentale legate de rolul familiei într-o eră dominată de tehnologie și schimbări sociale rapide. Participanții au avut ocazia șă interacționeze și să exploreze provocările și oportunitățile pe care le presupune această realitate în continuă evoluție.
,,Această dezbatere s-a născut din dorința de a sublinia importanța valorilor familiei în contextul unei lumi tehnologizate, importanța timpului de calitate pe care îl acordăm copiilor noștri! Copiii de cele mai multe ori fac ce văd în casă, însă mediul exterior, anturajul îi poate îndepărta de valorile în care au crescut! Dezbaterea sinceră a oferit o platformă valoroasă pentru schimbul de cunoștințe și experiențe între profesioniști și părinți, contribuind astfel la consolidarea relațiilor și la creșterea nivelului de conștientizare în comunitatea noastră a pericolelor de dincolo de ecrane", a declarat Arina Moș, senator de Bihor.
Astfel s-au evidențiat aspecte esențiale legate de comunicarea în cadrul familiei, gestionarea timpului petrecut în mediul online, promovarea valorilor morale și emoționale și adaptarea la provocările și riscurile tehnologiei în ceea ce privește dezvoltarea copiilor.
Mulțumim tuturor participanților și colaboratorilor pentru implicare și susținere!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:40:15 Ora standard a Europei de Est