Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Job-shadowing în Portugalia pentru profesorii salontani

Un nou stagiu de perfecționare profesional-educațională

Job-shadowing în Portugalia pentru profesorii salontani

Profesorii de informatică ai Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta au finalizat, recent, în cadrul proiectului Erasmus+ 2023, un nou stagiu de perfecționare profesional-educațională de tip „Job-shadowing" menit să ofere atât elevilor salontani, cât și dascălilor asimilarea și perfecționarea cunoștințelor din domeniul Informaticii, în cadrul unor mobilități internaționale.

Delegația colegiului salontan s-a deplasat în Portugalia, în orașul de pe malul sudic al fluviul Douro (Vila Nova de Gaia) al ariei metropolitane Porto unde, timp de cinci zile, în intervalul 19 - 23 februarie 2024, profesorii de informatică din Salonta - Canahai Dana, Galea Florentina și Illyes Lajos-Demeter - au experimentat conceptul de „Job-shadowing" (stagiu de perfecționare în umbra unui profesionist).
Cursul de perfecționare pedagogică a fost facilitat de specialiștii în educație ai Escola Secundária Almeida Garrett, prin intermedierea organizației Sinerconsult din Portugalia. Aceștia și-au completat expertiza prin asimilarea și aplicarea metodelor moderne de predare la clasă, prin utilizarea la orele de curs a calculatorului, laptopului, telefonului mobil, îmbogățindu-și astfel deprinderile pedagogice privind metodologia predării disciplinelor profesionale în limbile portugheză și engleză.
Gazdele acestui proiect de mobilitate Erasmus+ au fost cadrele didactice și elevii prestigioasei instituții de învățământ din Vila Nova de Gaia - Escola Secundária de Almeida Garrett. Această școală portugheză are rang de învățământ gimnazial superior și liceal și cuprinde clasele VII-XII. Liceul este frecventat de 1.500 de elevi, îndrumați de 150 de cadre didactice. Programul profesorilor salontani a fost unul încărcat, cu activități zilnice de peste opt ore, de luni până vineri, care au cuprins, pe lângă vizitarea școlii cu observarea infrastructurii și a resurselor acesteia, numeroase sesiuni de asistențe la orele de informatică, matematică, limba engleză, fizică și chimie.
Au avut loc întâlniri la nivelul conducerii școlii din Porto, dar și cu cadrele didactice specializate în managementul instrumentelor „Teams" și „Onenote", în perfecționarea metodelor didactice și în managementul proiectelor Erasmus+. Tematicile dezbătute s-au axat pe rolul profesorului atât în școală cât și în afara mediului educațional, pe nevoile, prioritățile și limitele învățământului portughez în comparație cu învățământul din România, pe diversificarea și utilizarea eficientă a instrumentelor digitale utilizate în educația europeană de top.
Acest proiect de tip „Job-shadowing" susținut luna trecută în Portugalia de profesorii Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta este al treilea din acreditarea mobilității Erasmus+ 2023 (cu un grant total de 64.941 euro) și va fi urmat de o nouă mobilitate a elevilor informaticieni, programată în perioada 1 - 12 aprilie 2024, în sudul Spaniei, la Malaga.
Dana Canahai
Andrei Petrache

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:25:46 Ora standard a Europei de Est