Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu domnul avocat dr. Francesco Miraglia, Avocatul copiilor, avocat al Baroului din Madrid

În cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora”

Întâlnire cu domnul avocat dr. Francesco Miraglia, Avocatul copiilor, avocat al Baroului din Madrid

În data de 7.03.2024, Universitatea ,,Agora" l-a avut ca invitat pe domnul avocat dr. Francesco Miraglia, Avocatul copiilor, avocat al Baroului din Madrid, expert în Drept penal, Dreptul familiei și Drepturile minorilor, jurnalist și publicist, mediator familial, mediator penal, profesor și director de master la I.N.P.F. (Institutul Național de Pedagogie Familială) din Italia.

La prelegerea cu titlul ,,Voci mici, drepturi mari. Unirea forțelor pentru protecția minorilor" (PICCOLI VOCI, GRANDI DIRITTI. UNIRE LE FORZE PER LA PROTEZIONE DEI MINORI) au participat următorii invitați: Alina Olah - Avram, Daniela Pantiș, consilieri, Instituția Avocatul Poporului, Biroul Teritorial Oradea. Gabriela Malița, asistent social D.G.A.S.P.C. Departamentul de urgență, Lenuța Leucea, inspector Asistență Socială, Primăria comunei Sânmartin, Dănuța Cuibuș, psiholog C.C.O.C. Universitatea ,,Agora", Vlad Mariș, șef birou Ordine publică în cadrul Direcției Poliției Locale Oradea. De asemenea, au fost prezenți studenții de la Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității ,,Agora".
Moderatorul întâlnirii a fost decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative, lector univ. dr. Radu-Gheorghe Florian, tema evenimentului fiind una de o importanță ,,crucială", vorba distinsului avocat italian: „Dreptul de a fi ascultat: Rolul crucial al protecției minorilor în sistemul juridic", ascultarea minorului, mai ales în context judiciar.
Av. Miraglia a arătat că tema este de o importanță crucială în domeniul dreptului familiei și în toate procedurile care implică un minor.
Acesta a prezentat povestea tragică a Amandei Todd, care evidențiază consecințele dramatice, potențial devastatoare, ale unui sistem care nu reușește să asculte și să-și protejeze cei mai vulnerabili tineri. Această problemă ridică întrebări fundamentale privind nu numai dreptul și procedura, ci și moralitatea și responsabilitatea.
În cadrul întâlnirii s-au prezentat și alte cazuri. Invitații și studenții i-au adresat întrebări avocatului Francesco Miraglia și, mai mult, profesioniștii prezenți, reprezentați ai unor instituții a căror menire este aceea de a proteja minorii și cetățenii, au împărtășit din experiența profesională acumulată de-a lungul anilor, expunând și comparând reglementarea în materie din Italia și țara noastră.
Lect. univ. dr. Rath Boșca Laura Dumitrana, directorul C.C.O.C. ,,AgoraȚ
Foto: Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:32 Ora standard a Europei de Est