Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Națională a Meseriilor, prilej de sărbătoare la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea

Luni, 11 martie 2024

Ziua Națională a Meseriilor, prilej de sărbătoare la Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea

În data de 11 martie, la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, s-a sărbătorit Ziua Națională a Meseriilor, eveniment coordonat de doamna profesor Georgia Serte.

Alături de dna director Alina Vese și dna director adjunct Alexandra Micula, dna profesor Georgia Serte a subliniat importanța și diversitatea tuturor profesiilor, precum și rolul școlii profesionale speciale în peisajul educațional bihorean. De la artizani tradiționali la tehnicieni specializați în domenii moderne, meseriile acoperă o gamă largă de activități și competențe.
Această zi servește drept oportunitate de a evidenția rolul vital pe care îl joacă meseriile în societate, prilej cu care Liceul Tehnologic Special Nr.1 Oradea a prezentat și oferta educațională pentru anul școlar 2024 - 2025. De la constructori și mecanici la bucătari, horticultori și stiliști, fiecare meserie aduce o contribuție unică și valoroasă. Meseriașii sunt adesea stâlpii pe care se sprijină infrastructura unei societăți, asigurând funcționarea fluentă a acesteia. Prin acest eveniment am încercat să încurajăm tinerii cu cerințe educaționale speciale să exploreze opțiunile de carieră în domeniul meseriilor. A fost o ocazie de a sublinia călătoriile de învățare și dezvoltare continuă în aceste domenii, promovând respectul pentru muncă și excelență în fiecare profesie. Ne dorim ca și ei să-și atingă potențialul maxim și să-și găsească locul în societate, alături de noi, pentru că împreună, vom construi o comunitate puternică și rezilientă.
Este important să nu uităm valoarea tradițiilor și meșteșugurilor care au fost transmise de-a lungul generațiilor. S-a pus accent azi pe importanța parteneriatului școală - familie - agenți economici și posibilitatea inserției pe piața muncii a elevilor cu cerințe educaționale speciale și nu numai.
Elevii Liceului Tehnologic Special Nr. 1 Oradea de la calificările bucătar, horticultor, frizer - coafor - manichiurist - pedichiurist, zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar, tâmplar universal, lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic și-au prezentat realizările din acest an școlar în cadrul unei expoziții iar elevii de la calificarea confecționer produse textile au organizat o scurtă prezentare de modă. De asemenea, elevii și-au exersat măiestria în atelierele de lucru din cadrul Caravanei meseriilor unde, sub îndrumarea profesorilor, au desfășurat activități practice în cadrul cărora și-au putut demonstra abilitățile, pasiunea și simțul artistic.
Am avut bucuria de a fi alături de noi: dl inspector școlar general Horea Abrudan, dna Florica Cherecheș, inițiatoarea Legii 66/2019, dna inspector școlar de specialitate pentru învățământul special Elena Erdeli, dna inspector școlar învățământ profesional și tehnic Vîlceanu Daniela, dna Leontina Daragiu, reprezentantul Instituției Prefectului Județul Bihor, dl Bekesi Csaba, director A.J.O.F.M., dna director Pantazi Teodora C.S.E.I. Nr.1, agenți economici: Plexus Corp România, Construcții ERBAȘU, S.C. Vanghelis Prod Impex, cadre didactice, părinți și elevi dornici de cunoaștere.
Această zi a fost un moment de recunoaștere și celebrare a măiestriei, expertizei și diversității meseriilor. A fost un prilej de a sublinia contribuția vitală a meseriilor în societate și de a încuraja următoarea generație să-și continue și să-și dezvolte abilitățile în diverse domenii.
,,Considerăm că azi am dat dovadă că suntem o echipă, o echipă constructivă, care îşi doreşte un viitor mai bun pentru aceşti elevi cu cerinţe educaţionale speciale", a subliniat directoarea adjunctă a instituţiei, Alexandra Micula.
Elevii care urmează cursurile acestei școli beneficază de cazare gratuită în internatul școlii, masă gratuită la cantina școlii, programe de terapii specifice, burse de merit, burse tehnologice, și burse sociale. Pentru anul școlar 2024-2025, școala are 48 de locuri în clasa a IX-a.
Director adjunct Alexandra Micula
Foto: Ovidiu Dan
Pe Facebook OviDan, pagină de educație, veți putea vedea și audia intervenția doamnei deputat Florica Cherecheș. inițiatorul Legii 66/2019, pentru instituirea zilei de 11 martie ca Ziua Națională a Meseriilor, celebrată ca zi de sărbătoare naţională, lucrătoare.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:50:41 Ora standard a Europei de Est