Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități Erasmus+ la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

În cadrul Acreditării Erasmus

Activități Erasmus+ la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

În cadrul Acreditării Erasmus+ a Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" Cod: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000044007, în domeniul Educației Școlare, valabilitate 2022-2027, în anul şcolar trecut au participat 33 de profesori la cursuri de educație nonformală și digitală.

          În acest an școlar, şapte profesori vor participa la job shadowing în localitatea Budgoszoz din Polonia, la Liceum Ogolnoksztalcace și în localitatea Coulogne, Franța la  Lycee de Coulogne. 20 de elevi de gimnaziu și liceu vor participa la mobilități la Lycee de Coulogne, Coulogne, Franța și la IES Padre Moret, Pamplona, Spania.
   Harmony Across Cultures- Fostering Musical and Digital Skills and Social Awareness through Collaboration
         În cadrul proiectului Erasmus+,,Colors", Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea și ,,Johannesskolan" Malmö, Suedia au colaborat foarte eficient și acum parteneriatul continuă prin  proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-acreditarea școlii,  precum și prin proiectul  eTwinning-149254. Cei patru profesori care au participat, pentru o săptămână (3-9 martie 2024), la job shadowing în școala noastră sunt: Martin Svensson, Peter Söderholm, Anton Liljemark și Axel Schiölde, iar echipa română a acestui proiect este formată din doamna director, prof. Simona Martin, doamna profesor Maria Duma, doamna profesor de engleză, Teodora Popa și doamna profesor de muzică, Alina Vidican.
           Proiectul Harmony Across Cultures-Fostering Musical and Digital Skills and Social Awareness through Collaboration își propune să pregătescă elevii pentru provocările cu care se vor confrunta în viitor, profesorii suedezi militează pentru un mâine mai luminos, armonie între culturi și colaborare. Au compus cântecul ,,A Brighter Tomorrow" și au organizat ateliere de învățare, exersare și înregistrare a elevilor cântând. Pedagogiștii, atât cei mari, cât și cei mici, au rezonat cu mesajul cântecului, cu veselia emanată de profesorii suedezi și au cântat din tot sufletul la ateliere.
          Marți, 5 martie 2024, la clasa a IV-a B, prof. Maria Duma, s-a organizat activitatea ,,Tradiții de primăvară la români". Elevii de la Catedra de Canto popular a Liceului de Arte din Oradea, coordonați de către domnii profesori: Bonțu Aurica, Fanya Roxana, Hexan Adriana, Măslină Pop Ancuța, Moga Andrei, Șinca Petre și Șerb Denis, alături de elevii clasei a II- a, coordonați de către doamna profesor Bunica Valeria, au prezentat un fragment din „Jocul suratelor" sau „Prinsul suratelor" - specific obiceiurilor de primăvară din Bihor. Momentul a fost emoționant, vocile minunate ale copiilor au fost acompaniate de instrumente tradiționale românești și aceștia au fost răsplătiți cu un ropot de aplauze.
         Dansurile populare specifice zonei Bihorului și instrumentele românești - vioara cu goarnă și taragotul - au fost prezentate musafirilor de către dansatorii Ansamblului Folcloric  ,,Florile Bihorului" , conduși de domnul director al Palatului Copiilor Oradea, prof. Marius Constantin Marcu și de doamna coregraf, Florica Negrău.
         Emoționați, elevii clasei a IV-a B și părinții acestora și-au unit glasurile, afirmând că trebuie să luăm atitudine față de războaie, că putem să ne implicăm, că trebuie să ne implicăm, să colaborăm pentru a salva planeta.
          Doamna director, profesor Simona Martin, a înmânat diplome de participare tuturor și a subliniat rolul proiectelor Erasmus + în formarea competențelor-cheie pentru învățarea de-a lungul întregii vieți.
          Musafirii au asistat la activități la clasele primare și liceale, au fost surprinși de nivelul de cunoștințe al elevilor români, de uniformele lor, de deschiderea pentru învățarea limbilor străine, de afecțiunea cu care au fost primiți.
          Trupa muzicală a școlii, îndrumată de doamna profesor Alina Vidican, a susținut programe artistice foarte apreciate de cei patru profesori suedezi.
         A fost un schimb de experiență foarte interesant atât pentru dascăli cât și pentru elevi. Muzica depășește granițele internaționale fizice, unește oamenii, instrumentele educaționale digitale ne modelează o nouă abordare educațională.  ,,Let's work as one - for a brighter tomorrow!"
https://school-education.ec.europa.eu/hr/etwinning/projects/harmony-across-cultures-fostering-musical-and-digital-skills-and-social-awareness-through-collaboration/twinspace
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/1586538328855493?locale=ro RO

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:29 Ora standard a Europei de Est