Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zâmbete și flori pentru doamne, la început de primăvară!

La Centrul Social Multifuncțional Ioșia

Zâmbete și flori pentru doamne, la început de primăvară!

La Centrul Social Multifuncțional Ioșia, doamnele din comunitate, alături de directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama, au întâmpinat primăvara sărbătorind atât Mărțișorul, cât și Ziua Internațională a Femeii.

Cu sprijinul d-nei comisar Ioana Indrieș, din cadrul I.P.J. Bihor, a d-nei agent șef Anca Tuduce din partea Inspectoratului de Poliție Bihor - Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității. și a d-nei Ileana Pușcaș de la Fundația Lampas, evenimentul intitulat ,,Oferă o floare, oferă respect și siguranţă - Stop violenței!", a fost unul interactiv, plin de zâmbete și voie bună.
Doamnele prezente la eveniment, alături de distinsa noastră colaboratoare, d-na Miorița Săteanu, au discutat despre rolul femeii în familie și în societate și pe lângă mărțișoare, flori și dulciuri, au primit sfaturi și informații utile cu privire la prevenirea și combaterea violenței față de persoanele vârstnice, cum pot ajuta victimele violenței domestice, instituțiile care pot oferi ajutor precum și despre prevenirea victimizării persoanelor vârstnice.
Directorul D.A.S. Oradea, d-na director Anca Grama, a accentuat rolul important pe care îl au O.N.G.-urile prin serviciile sociale pe care le acordă persoanelor vulnerabile venind în completarea și sprijinul instituțiilor statului pentru aceste persoane, fiind evidențiat și apreciat rolul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, mai ales prin acțiunile de prevenție pe care le desfășoară atât în rândul tinerilor cât și al vârstnicilor, Fundației Lampas, care de câțiva ani acordă în municipiul Oradea servicii gratuite de consiliere psihologică, socială și juridică victimelor violenței domestice, precizând: ,,Le-am adresat doamnelor un cuvânt de mulțumire pentru toată grija lor față de familie și pentru implicarea în comunitate, pentru că sunt active și puternice și dau viață centrelor multifuncționale. Noi, la Direcția de Asistență Socială, vedem multe povești de viață, femei încercate de greutăți, ne implicăm să sprijinim și să facem mici bucurii acolo unde este nevoie, iar cel mai important este să fim sănătoși și să avem grijă de sănătate, ca să putem face lucruri bune mulți ani înainte", Anca Grama, directorul executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea. 
D-na Miorița Săteanu a punctat faptul că deși sunt legiferate drepturile femeilor, acestea nu sunt întotdeauna respectate, însă istoria dar și prezentul pot aduce oricând în prim plan determinarea femeii care a izbândit în toate domeniile vieții.
Pentru că este început de primăvară pentru doamnele prezente s-a acordat pe lângă un mărțișor și o floare și un „cadou" muzical. Acesta a venit din partea Mihaelei Cozman elevă în clasa a IX-a A la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" (premiată la concursuri naționale de muzică ușoară, dar și campioană și vicecampioană națională la karate cadet), care a încântat audiența cu cântece de suflet despre mama!
În fiecare zi, centrele multifuncționale din cartiere sunt deschise tuturor celor care doresc să socializeze şi să participe la o serie de activități.
La mulți ani tuturor femeilor și o primăvară frumoasă!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:58:07 Ora standard a Europei de Est