Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educaţie şi sănătate prin sport

Clubul de Kung-fu, Wushu Gold Dragon din Oradea aniversează 35 de ani de activitate

Educaţie şi sănătate prin sport

Când te referi la arte marțiale chinezești, să cuprinzi 35 de ani de activitate a unui club sportiv specializat în Kung-fu, Wushu este o adevărată provocare.

Așa au fost și anii care s-au scurs din momentul în care Clubul Gold Dragon a fost fondat și și-a început activitatea atât urmărind asigurarea educației și a sănătății prin sport, cât și pentru a desăvârși tehnica și tactica necesare în competițiile sportive naționale și/sau internaționale. 
Oradea este prezentă pe harta competițiilor mondiale grație muncii depuse de maestrul Nicolae Iancu și maestrul Romeo Gozner care au reușit, de-a lungul timpului din diferite ipostaze, cum ar fi cele de inițiatori, practicanți, finanțatori, antrenori ori mentori, să dezvolte diferite ramuri și stiluri.
Reușitele sportivilor afiliați clubului, victorii la competițiile naționale sau Mondiale, au devenit sursă de inspirație, un model de urmat și au adus mândrie în comunitățile sportive din țara noastră. Exemplificăm în acest sens cu participarea acestuia la Campionatul mondial de Wu-Shu Tradițional, ediția a V-a din anul 2012, în care  Eszeneyei Peter și Jakab Istvan au cucerit argintul în proba de dui-lien (lupta regizată cu arme) și Sarkadi Attila care a obținut medalia de bronz la taolu individual.
În prezent, sub îndrumarea și coordonarea antrenorilor, mai mulți copii urmează o pregătire etapizată cu privire înspre viitor, inspirați și de sportivii care și-au câștigat recunoașterea și fiind susținuți de familiile lor.
Disponibilitatea de a observa, puterea de a evalua, îndemnul spre focusare, concentrare și reacție de apărare defensivă adaptată sunt valorizate prin fiecare antrenament în care tinerii sportivi se pregătesc pentru a afla tainele Kung-fu/Wushu în grupele care activează sub egida Clubului Gold Dragon din Oradea.
Disciplina, încrederea și respectul sunt valori care se promovează prin artele marțiale chinezești care prin antrenorii clubului sunt descifrate, învățate și dublate de filosofia spirituală, astfel încât  procesul de devenire a copiilor să fie unul firesc, adaptat categoriilor de vârstă și  echilibrat raportat la tipologia fiecăruia.
Clubul de Kung-fu, Wushu Gold Dragon din Oradea urează La mulți ani tuturor femeilor cu ocazia zilei de 8 Martie!
 Maestru Romeo Gozner

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:29 Ora standard a Europei de Est