Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

4.974 de note de 10 la oral și o zi tensionată

Bacalaureatul, la final

4.974 de note de 10 la oral și o zi tensionată

Nu rețin să fi consemnat în ultimii 10-15 ani obținerea atâtor note maxime la cele trei probe orale ale examenului de bacalaureat ca și anul acesta la nivelul învățământului preuniversitar bihorean (1.911 – la limba română, 2.722 – la limbile moderne și 241 – la limba maternă, întregistrate la nivelul celor 18 centre de examen).

 Centrele cu cele mai multe note de 10 au fost: C. N. „Samuil Vulcan” Beiuș (235 la română și 350 la limbile moderne), C.N. „E. Gojdu” Oradea (225 și 277), C.N. „M. Eminescu” (184 și 247), C. E. „P. Cosma” (165 și 200), Gr. Șc. Ind. „Unirea” Ștei (173 și 173) și C. T. „M. Viteazul” Oradea (102 și 161).
 La limba și literatura română, la proba orală, s-au înscris 6.992 de candidați din care 6.809 au promovat-o, aceasta însemnând un procent spectaculos de 99,85 la sută. La română scris, 20 nu s-au prezentat, iar trei au fost eliminați, fiind prinși copiind în Centrul de examen de la Vadu-Crișului. La proba D au fost eliminați cinci, tot din cauza furtului „calificat”, fiind prinși în timp ce copiau (trei în Centrul de la „M. Viteazul”, iar doi la Vadu-Crișului); de la proba E au fost eliminați doi (din cadrul subcomisiei de la Șuncuiuș).
 „Ziua tensionată s-a datorat căderii serverului SIVECO și numărului mare de subiecte – 239”
 În ansamblu, dl prof. Dorel Luca, generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, președintele comisiei județene de bacalaureat, apreciază ca normală și eficientă desfășurarea de „forțe”, mobilizarea exemplară a membrilor comisiilor, de la președintele de comisie până la ultimul membru, multiplicarea în timp rezonabil a subiectelor și vigilența manifestată de cei mai mulți dintre supraveghetori.
Pentru ziua tensionată de miercuri, singura zi cu probleme din cele două săptămâni de bacalaureat, președintele comisiei județene are două justificări plauzibile: căderea serverului SIVECO și volumul mare de subiecte (239 la proba E, plus traducerile) care trebuiau multiplicate în timp rezonabil. De unde 239 de subiecte? 137 de subiecte pentru cei care au dat bacalaureatul în varianta 2009 și 102 subiecte pentru cei care au dat examenul în varianta 2007.
 „Căderea serverului SIVECO, singurul responsabil de transmiterea subiectelor, a amânat totul cu circa o oră, până la reluare. Cealaltă oră de întârziere s-a consumat cu multiplicarea și traducerile în cazul celor 239 de subiecte, 137 în varianta 2009 și 102 în varianta 2007.
 Așadar, stresul și tensiunea nu au fost cauzate în niciun caz de o slabă organizare sau mobilizare, ci de acea cădere neprevăzută a serverului și de numărul imens de subiecte care au trebuit multiplicate și traduse, în unele cazuri. Altfel, transmiterea electronică a subiectelor înseamnă un pas mare în față din mai multe puncte de vedere. Să ne gândim la perioada în care trebuia să mergem la București după plicuri... Acum, din momentul transmiterii parolei, descărcarea subiectelor se face la secunde. E și în această situație un risc, acela de a cădea curentul, și implicit internetul, dar am fost pregătiți și cu un centru alternativ de multiplicare, dar nu a fost cazul. Cu toate aceste probleme, care, repet, nu ni s-au datorat nouă, și nici ministerului, în cele 18 centre de examen și trei subcomisii, subiectele au ajuns în săli între orele 11.10 și 11.40, iar în județ, cel târziu la ora 12.00”, ne-a declarat inspectorul general, Dorel Luca, președintele comisiei județene de bacalaureat.
 „Bacu nu se ține”...
 Să recunoaștem că și unii reprezentanți ai presei au contribui la creșterea tensiunii și stresului mai cu seamă în rândul părinților implicați. Ce puteau să creadă părinții care citeau pe ecranul televizorului „Bacul nu se ține”...
 Și-atunci, nu ne miră reacția fermă și promptă pe care a avut-o dna ministru Ecaterina Andronescu atunci când a citit asemenea aberații pe micul ecran. De unde până unde asemenea etichetări și afirmații alarmiste pentru o întârziere (fie și de două ore) în comunicarea subiectelor...
 Așa se întâmplă când umbli  cu lumânarea după senzațional, când faci din tânțar armăsar... de amorul presei!
 Legat de subiectele și rezultatele de la proba scrisă, interlocutorul nostru nu ne-a putut furniza prea multe detalii. „Cel puțin la matematică, dar și la română, din câte am auzit, subiectele au fost rezonabile și accesibile celor care s-au pregătit. Desigur că vor fi mult mai mici decât la oral, și mult mai slabe la frecvența redusă...
 Duminică se vor afișa rezultatele, iar eventualele contestații se depun la centrul de examen, între orele 16.00 și 20.00. Cine vrea să depună la mai multe discipline trebuie să o facă la fiecare disciplină în parte. Rezultatele finale se vor afișa în 9 iulie”, a conchis președintele comisiei județene de bacalaureat, prof. Dorel Luca, în încheierea interviului pe care ni l-a acordat în exclusivitate. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:55:18 Ora standard a Europei de Est