Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conf. univ. dr. Aurel Căuș a fost reales, cu unanimitate de voturi, în funcția de președinte al Senatului Universității din Oradea

Un februarie fierbinte la Universitate

Conf. univ. dr. Aurel Căuș a fost reales, cu unanimitate de voturi, în funcția de președinte al Senatului Universității din Oradea

Întruniți în prima lor ședință de lucru, senatorii Universității din Oradea l-au ales pe colegul lor, conf. univ. dr. Aurel Căuș, în funcția de președinte al forului deliberativ al instituției de învățământ superior. Președintele reales, de altfel singurul candidat pentru această funcție, s-a bucurat de unanimitate, primind 59 dintre voturile senatorilor prezenți în sală, 47 de cadre didactice și 13 studenți.

Ședința a fost deschisă de însuși rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, cel care a spus că experiența, de 30 de ani, în universitate și activitatea desfășurată în funcția de președinte al Senatului instituției îl recomandă pe conf. univ. dr. Aurel Căuș pentru încă un mandat. „Sper ca Senatul să își aleagă în comisiile de specialitate oameni cu adevărat dedicați acestei activități. Avem nevoie de o colaborare bună cu Senatul, iar comisiile de specialitate joacă un rol esențial în acest for", a mai spus prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, înainte de a-i ceda conducerea ședinței decanului de vârstă al Senatului.
Conf. univ. dr. Florica Orțan a constatat că, prin prezența celor 59 de membri ai Senatului Universității din Oradea, este îndeplinit cvorumul de ședință. Directorul Departamentului de  Pregătire a Personalului Didactic (D.P.D.D.) a invitat pe președintele Biroului Electoral al Universității, conf. univ. dr. Claudia Timofte ca, la rândul ei, să preia organizarea scrutinului.
După derularea votului, „universal, secret și direct", la care au participat toți membrii noului Senat prezenți în sală, conf. univ. dr. Claudia Timofte a anunțat că fostul și noul președinte al Senatului Universității din Oradea, conf. univ. dr. Aurel Căuș, a primit 59 de voturi din tot atâtea posibile. „Vă dorim să fiți sănătos și cu putere de muncă, pentru a vă putea duce la îndeplinire lucrarea pe care, sunt sigură, ați gândit-o deja", a spus conf. univ. dr. Florica Orțan, înainte de a-i preda oficial președinția Senatului celui proaspăt ales în această funcție.
„Universitatea din Oradea merge, de câțiva ani de zile, pe un curs bun. Asta îmi doresc și eu, să contribuim împreună la a menține acest curs și la dezvoltarea instituției academice pe care avem cinstea de a o reprezenta", a declarat președintele Senatului Universității din Oradea, conf. univ. dr. Aurel Căuș.
Cei prezenți au validat, prin vot deschis, și noua componență a celor șapte comisii de specialitate ale Senatului Universității din Oradea.
„Să avem un mandat bun, pentru noi, pentru Universitatea din Oradea și... restul va fi bine", a mai spus, în încheiere, conf. univ. dr. Aurel Căuș. Președintele proaspăt ales nu a uitat de „luna femeilor" și le-a oferit tuturor colegelor sale câte un mărțișor și o floare. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:00 Ora standard a Europei de Est