Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Laboratorul ,,Smart - Lab” prin PNRR

Noutăți la Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta

Laboratorul ,,Smart - Lab” prin PNRR

Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta anunță demararea Proiectului cu titlul ,,SMART LAB TEHNOLOGIC SALONTA", cod proiect F-PNRR-2023-1802, aprobat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4832 din data de 21.06.2023.

            Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta C 15" Educație Reforma 5" pentru adoptarea și implementarea ,,Cadrului Legislativ pentru digitalizarea educației - Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ.
Finanțarea este acordată Beneficiarului, prin Unitatea Exclusivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, în cadrul apelului ,,Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și cluburilor copiilor".
În data de. 22.12.2023, doamna director, prof. ec. Neaga Florica Maria a semnat Contractul de finanțare pentru laboratorul inteligent ,,SMART LAB", în valoare de 350.887,58 lei, cca. 60.000 euro, iar în data de 8.01.2024 a fost semnat de UEFISCDI în numele și pentru Ministerul Educație, urmând ca până în 31.01.2025 proiectul să fie implementat.
Acest proiect a fost scris de un grup de profesori specialiști din domeniul economic, de la Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, alături de contabila șefă a școlii.
Doamna director, prof. Neaga Florica Maria precizează că scopul proiectului este modernizarea bazei materiale cu tehnologie de ultimă generație, astfel încât elevii liceului nostru să poată învăța în cele mai bune condiții, utilizând cea mai nouă tehnologie, iar cadrele didactice să-și poată consolida competențele digitale prin utilizarea instrumentelor oferite de Smart-Lab.
Dintre achizițiile cuprinse în proiect enumerăm: Plant Lab Agricol, Soft Contabilitate, Software editare grafică, foto-video, web design, Sotware Analiză Business Intelligence, Cameră video - conferință, Tablă interactivă 85", Imprimantă 3 D, Scaner 3 D, Creioane 3 D, Ochelari realitate virtuală VR/AR, Kituri robotice, Robot cu braț multifuncțional, Conținut educațional, Sistem sunet, Conectarea dispozitivelor la rețeaua de comunicații, Mobilier integrat unitate modulară, Sesiune de instruire a cadrelor didactice.
Prin acest proiect ținem pasul cu tehnologia de ultimă generație!
,,PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!"
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
„PNRR. Finanțat de Uniunea Europeană - UrmătoareaGenerațieUE"
https://mfe.gov.ro/pnrr/ 
https://www.facebook.com/PNRROficial/

Prof. Simionică Mihaela Dana,
consilier cu munca educativă

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 14:20:28 Ora standard a Europei de Est