Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educație pentru pace

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Educație pentru pace

În cadrul proiectului Educație pentru pace - cheia succesului întregii lumi inițiat și implementat la nivel mondial de Asociația HWPL din Coreea de Sud, (https://www.hwpl.kr/language/en/home-hwpl-_en/), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, a devenit partener de diseminare a conceptului de pace.

Acest lucru a fost posibil în urma parcurgerii unor module educaționale de către prof. Mela Delia și prof. Șerban Hălbac.
În acest context, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" își propune ca în acest an să implementeze conceptul și în ecosistemul său educațional în vederea sublinierii importanței păcii, atât la nivel personal cât și în comunitatea din care tinerii, elevi ai acestei școli, fac parte. ,,Într-o lume în care războaiele sunt subiecte de știri, zilnic, în care războiul din Ucraina este atât de aproape de noi, consider oportun ca tinerii să conștientizeze importanța păcii și, mai mult, să înțeleagă că această stare depinde de acțiunile noastre; menținerea stării de pace vine complementar cu evitarea conflictului, atât în viața de zi cu zi a tinerilor cât și la nivel de comunitate, regiune, ţară"- prof Delia Mela, coordonator proiect, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul".
80 de elevi,12 cadre didactice și invitatul lor, dl. senator Adrian Hatos, care le-a vorbit tinerilor despre premisele istorice ale păcii, atât la nivel național cât și la nivel mondial, în trecut și în prezent, s-au reunit în data de 16.02.2024, în Sala Festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea. De asemenea, domnul senator a propus elevilor un dialog care a avut la bază  exerciții practice de Istorie: pe baza faptelor istorice prezentate, luând în considerare poziția  strategică a României, elevii au fost provocați să previzioneze pacea în Romania. Ulterior, dl. senator le a propus elevilor să lanseze și o previziune la nivel mondial.
,,Dincolo de istorie, alianțe, tratate de pace și organizații internaționale, am explorat împreună importanța vitală a educației de calitate. O educație care nu doar ne valorizează propria umanitate, ci ne învață să o apreciem și pe a celorlalți, echipându-ne să facem față provocărilor vieții.
Să nu uităm: un popor bine educat este unul mai unit, mai puternic și mai greu de manipulat.
Am fost impresionat de interesul și participarea activă a tinerilor, de discuțiile inteligente și mature pe care le-am avut. De altfel, mulți dintre ei vor participa și la un concurs de eseuri despre pace, demonstrând angajamentul lor față de cauza păcii.
A fost, de asemenea, o oportunitate excelentă de a vorbi despre realizările și provocările învățământului profesional dual și ale școlii noastre.
Se cuvine să le mulțumesc în primul rând elevilor, pentru interes și pentru aplauze.
Mulțumesc, de asemenea, domnului director Ruben Filimon și doamnei director adjunct Marinela Filip pentru foarte buna organizare și ospitalitate, doamnei Delia Mela, coordonatoarea proiectului, pentru invitație, și profesorilor Șerban Hălbac, Alice Popa, Nadia Szuiogan și Mariana Abrudan pentru contribuția lor la proiect și la eveniment, Adrian Hatos, senator
Conferința a fost urmata de un workshop coordonat de prof. Șerban Hălbac în care elevilor li s-a cerut să redea vizual diferite aspecte ale păcii, având la îndemână broșuri create de Asociația HWPL. La final, tinerii au reușit să exprime  pacea prin culori vii și armonioase folosind și slogane care îndeamnă la pace.
Activitățile vor continua și în perioada următoare cu un concurs de eseuri despre pace scrise de elevi, o masă rotundă despre importanța păcii la nivel personal, dar și de alte activități care să promoveze importanța păcii, iar în luna septembrie se preconizează participarea unei delegații de cadre didactice și tineri la Summitul de Pace de la Seul, unde se va prezenta impactul acestor activități asupra tinerilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:02 Ora standard a Europei de Est