Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Experiențe noi în cadrul programului ,,Școala altfel”

La Grădinița Nr. 52

Experiențe noi în cadrul programului ,,Școala altfel”

Pentru grupa mijlocie A, coordonată de prof. Druța Valeria și Ardelean Liana, programul ,,Școala altfel", ediția 2024, a debutat cu o vizită în Nest Park Oradea, la inedita expoziție de dinozauri.

Datorită generozității organizatorilor expoziției, care au sponsorizat grupul de copii, oferindu-le gratuitate, cărora le mulțumim și pe această cale, preșcolarii au observat diferite specii de dinozauri în forma și dimensiunea lor naturală. Turul expoziției a fost presărat cu alte activități complementare care au asigurat o mai bună retenție a informațiilor, printre care amintim: concursul Căutătorii de dinozauri - unde copiii împărțiți în două echipe au căutat în perimetrul expoziției, exponatele ce semănau cu dinozaurii-jucărie din mâna copilașilor, au cântat Cântecul Dinozaurilor și au răsfoit Enciclopedia dinozaurilor. Sunetele de uimire, cele de bucurie, precum și feedback-ul copiilor ne-au convins de reușita activității.
Întorși în sala de grupă, am avut bucuria de a întâlni cei doi invitați speciali, chef Elena Guidea și master chef Bora Horațiu, care au trecut pragul grădiniței noastre pentru a desfășura un atelier de gătit și pentru a ne da sfaturi prețioase cu privire la alimentația sănătoasă. Fructele alese de specialiști au fost pregătite de multe mânuțe pricepute ale preșcolarilor din grupa mijlocie A. Pentru o savoare deosebită, salata de fructe a fost completată de câteva frunze de mentă proaspătă. Ce mai, un deliciu!
A doua zi, micii preșcolari au călătorit prin „Tunelul timpului" în cadrul vizitei la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea, astfel au observat cu ajutorul imaginilor evoluția vieții pe Pământ, după care au avut ocazia să discute despre tradițiile și obiceiurile poporului român, plimbându-se prin încăperile expoziției etnografice.
A treia zi a avut loc întâlnirea cu animalele de la Grădina Zoologică din Oradea care a permis copiilor să recunoască viețuitoarele, mediul de viață al fiecărui animal, cu ce se hrănesc acestea și modalități de îngrijire și protejare. La plecare, din cutia cu jucării animale, fiecare preșcolar a luat cu el un exemplar, la alegere, astfel preșcolarii au fost motivați să parcurgă cu mare atenție fiecare alee din grădina zoologică pentru a identifica adevăratul animal care corespunde figurinii din mânuța lor.
Săptămâna în care s-a desfășurat programul național, Școala altfel a avut momente magice, joi, când Eduard și Bianca au desfășurat un spectacol interactiv de magie pentru toți preșcolarii grădiniței noastre, fascinând cu trucuri și numere artistice deosebite, ce au surprins zâmbete pe chipurile tuturor, de la mic la mare.
Programul „Școala altfel" s-a încheiat în condiții de siguranță, alături de reprezentanții Poliției Locale Oradea, care au desfășurat în curtea grădiniței o acțiune de educație rutieră. Scopul activității a fost creșterea siguranței copiilor prin cunoașterea și respectarea regulilor de protejare individuală și a regulilor de circulație rutieră, precum și familiarizarea acestora cu polițistul local, pentru a cunoaște rolul acestuia în societate.
A fost o Săptămână altfel, cu un alt gen de spațiu pentru experimentare în care copiii au fost încurajați să-și manifeste curiozitatea, să aplice în viața cotidiană ceea ce au învățat până atunci și să descopere ce-i interesează, într-un context favorabil dezvoltării socio-emoționale.
Prof. Ardelean Aurelia Liana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:44 Ora standard a Europei de Est