Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

In memoriam magiștri: Barbu Ștefănescu

Lansare în lacrimi - volumul omagial Studia Interdisciplinaria -

In memoriam magiștri: Barbu Ștefănescu

Începând din data de 21 februarie 2024, una din sălile etajului dedicat secției de etnografie a Muzeului Țării Crișurilor poartă numele profesorului Barbu Ștefănescu. Colaboratori, prieteni, rude, împreună cu reprezentanți ai Universității din Oradea și ai muzeului, au ținut să ia parte la evenimentul comemorativ dedicat celui despre care prorectorul prof. univ. dr. habil Sorin Șipoș spunea că a fost „un om de o generozitate intelectuală deosebită".

Lansarea volumului omagial Studia Interdisciplinaria - In memoriam magistri Barbu Ștefănescu, dedicat amintirii celui care a fost directorul Muzeului Țării Crișurilor, decan al Facultății de Istorie - Geografie, prorector și director al Centrului de Studii Doctorale al Universității din Oradea a fost deschisă de actualul director al muzeului și decan al IRISPSC, prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa. „Ați remarcat cred, din filmul prezentat în deschidere, că întotdeauna domnul profesor Barbu Ștefănescu vorbea despre noi, despre instituții. Nu era vorba niciodată despre el. Cred că e bine să spunem și să repetăm mereu lucrul acesta, nimeni nu poate face, de unul singur, nimic", a subliniat prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa.
Volumul, lansat la împlinirea a 11 ani de la fulgerătoarea dispariție a profesorului Barbu Ștefănescu, cuprinde 67 de lucrări științifice, prezentate anul trecut în cadrul sesiunii omagiale dedicate cercetătorului și dascălului orădean. „E un moment de împlinire", a spus prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, directorul Muzeului Țării Crișurilor, „prin omagierea profesorului și a omului lângă care noi am crescut".
„Am venit cu un gând bun pentru memoria domnului profesor Barbu Ștefănescu", a afirmat, la rândul său, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. „Profesorul Barbu Ștefănescu este o persoană de care ne vom aduce aminte: dascăl, muzeograf, coleg. A fost profesorul unei generații. A fost acela de la care colegii au avut ce să învețe și, mai mult decât atât, a fost omul care știa să aducă oamenii împreună, nu să-i dezbine", a mai spus rectorul Universității din Oradea, fără a uita să-i felicite pe toți cei care păstrează vie memoria colegului și mentorului lor.
Prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea, și-a amintit că, în primii săi ani de activitate academică, a împărțit același birou cu profesorul Barbu Ștefănescu. Prorectorul Universității din Oradea a argumentat actul omagial la care el însuși este părtaș, spunând: „Noi, istoricii, avem datoria de a fi gardieni ai amintirilor sacre legate de ceea ce au făcut înaintașii noștri pentru comunitatea universitară, academică și pentru cea a Muzeului Țării Crișurilor". Vorbind despre activitatea profesorului Barbu Ștefănescu, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș a spus că acesta „a fost creator de școală, un om exigent, în primul rând, cu el însuși, care nu a făcut compromisuri intelectuale și morale". După ce a evocat relațiile academice internaționale pe care Barbu Ștefănescu le-a legat cu universități din Moldova, Spania sau Italia, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș a mărturisit cât de mult le lipsește cel omagiat prin acest volum tuturor colegilor săi istorici, antropologi ori muzeografi. „Domnul profesor Ștefănescu a avut generozitatea intelectuală de a ne împinge, pe toți cei din generația următoare, să facem măcar cât au făcut predecesorii noștri", a mai arătat prorectorul Universității din Oradea.
Prof. univ. dr. Florica Ștefănescu, a remarcat că evenimentul editorial dedicat memoriei soțului ei este o sărbătoare, fiindcă volumul colectiv reprezintă efortul unor intelectuali „cu gânduri și preocupări comune cu cele ale lui Barbu Ștefănescu". „Mi-aș dori să simțiți ce simt eu în aceste momente. O infinită mulțumire sufletească și, paradoxal, pentru că participăm la un moment de comemorare, multă bucurie. Bucuria de a vedea că nu l-ați uitat pe Barbu..." a încheiat, cu ochii în lacrimi și vocea gâtuită de emoție, Florica Ștefănescu.
La finalul evenimentului, asistența a participat la scurta ceremonie în cadrul căreia a fost dezvelită plăcuța care consfințește atribuirea numelui „Barbu Ștefănescu" sălii de conferințe și expoziții de la Muzeul Țării Crișurilor. Aceasta este a doua sală ce poartă numele profesorului orădean. Prima fiind unul din birourile în care doctoranzii în istorie ai Universității din Oradea desfășoară activități de cercetare. Cu ocazia manifestării editoriale și memoriale, sala „Barbu Ștefănescu" a găzduit și o cuprinzătoare expoziție de fotografii ce ilustrează viața și activitatea celui despre care prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa spune că a fost și este „un nume mare, un om de primă linie al istoriografiei și antropologiei românești". (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:39 Ora standard a Europei de Est