Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Pe aripile lecturii

La Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna” Oradea

Pe aripile lecturii

Indiferent de gusturile literare, lectura trebuie să facă parte din viețile noastre deoarece prin intermediul ei reușim să ne lărgim perspectiva asupra lumii, ne sprijină dezvoltarea personală, ne hrăneşte spiritul și imaginaţia, ne motivează și ne încurajează întotdeauna, fiind alături de noi pe drumul vieții. Încă de la vârste mici, copiii trebuie încurajați să citească, să cunoască frumusețile neimaginabile ale poveștilor și povestirilor, unde imaginația și fantezia zboară trăind împreună cu eroii și personajele bucurii, dezamăgiri sau speranțe. Cartea trebuie să devină prietena copilului, ea fiind o comoară fără de preț.

                  Luna februarie este luna lecturii, iar cu prilejul Zilei Internaționale a Cititului Împreună (Z.I.C.I) și a Zilei Naționale a Lecturii (15 februarie), elevii clasei a III-a B, coordonați de doamna învățătoare Codruța Faur și doamna bibliotecară Dana Teședan, au desfășurat diverse activități cu mare interes și plăcere, acceptând provocarea de a citi. Prin acestea, s-a urmărit insuflarea dragostei pentru cărţi, dar și promovarea lecturii ca obicei cotidian. În cadrul activităților s-a vorbit despre cărți și s-au citit povești împreună, pentru că cititul cu voce tare este o modalitate de dezvoltare a abilităților lexicale. Citind, reușim să ne adaptăm la lumea din jur, dar și să evoluăm intelectual, atitudinal și moral. Elevii s-au bucurat și de lecturi citite de doamna bibliotecară, una dintre cele mai apreciate fiind cartea „Vacanța lui Nor", scrisă de Ileana și Maria Surducan, această poveste stârnindu-le curiozitatea și dorința de a afla aventurile personajului principal. Tema Zilei Internaționale a Cititului Împreună din acest an a fost „Benzi desenate", pe care copiii le-au citit cu mare drag, iar la final, grupați pe echipe, elevii a dat frâu liber imaginației și au realizat chiar ei benzi desenate. Acestea au fost expuse într-o frumoasă expoziție chiar de Ziua Națională a Lecturii pentru a fi admirate și de ceilalți colegi din școală.
                  S-au creat punți statornice între copii, bazate pe respect, bunătate, adevăr, muncă, entuziasm, implicare, valori desprinse din cărțile citite împreună.
Cititul împreună deschide minți și inimi, mințile devin mai curioase, mai dornice să afle, iar inimile devin mai primitoare și mai calde. În colțul nostru de lectură, poposim și astfel devenim mai bogați cu fiecare pagină citită. Elevii au nevoie să devină cititori competenți pentru a face față cu succes provocărilor societății actuale. Noi avem responsabilitatea să-i atragem și să îi susținem în drumul lor spre descoperirea cărților.
Prof. Codruța Faur

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 08:43:55 Ora standard a Europei de Est