Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Se împlinesc 12 ani de când soliștii Mihaela Anica (Viena) și Horia Maxim (Universitatea Națională de Muzică din București) susțin cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea, în cadrul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte.

Relația celor doi artiști de talie internațională - Mihaela Anica predă flaut, iar Horia Maxim pian - cu Oradea a crescut, s-ar putea spune, în paralel cu dezvoltarea școlii de muzică orădene.
Directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, spune că masterclass-ul desfășurat la finele săptămânii trecute a fost dedicat atât studenților cât și elevilor. Evenimentul a fost organizat și coordonat împreună cu sora ei, prof. dr. Georgiana Mircescu, cadru didactic al Liceului de Arte din Oradea. Merită subliniat și faptul că, de această dată, masterclass-ul de la Universitatea din Oradea a avut caracter internațional. Studenți și elevi din mai multe țări au venit la Oradea, special pentru a avea șansa de a lucra cu cei doi soliști.
Intermezzo
„Un asemenea curs este cu totul și cu totul esențial în viața fiecărui tânăr artist. În primul rând, e foarte important ca, atât elevul sau studentul, cât și profesorul, să fie deschiși față de nou. Pentru tânărul muzician aceasta este ocazia cea mai bună de a lucra cu un solist de talie internațională. Va face cunoștință cu o altă abordare decât cea a profesorului său, va primi informații noi privind tehnica instrumentală și interpretativă ori stilistica muzicală". Mai mult decât atât - spune conf. univ. dr. Ariadna Mircescu - un masterclass  este o provocare, atât pentru profesor, cât și pentru elev ori student. „Cadrul didactic și studentul ies din zona de confort. Studentul nu acumulează doar noi cunoștințe, ci este pus și în situația de a își gestiona emoțiile, firești la întâlnirea cu o personalitate muzicală de asemenea anvergură".
„Orașul acesta frumos are nevoie de cultură"
Profitând de încă o vizită a sa la Universitatea din Oradea, i-am solicitat un scurt interviu doamnei Mihaela Anica.
-Ce vă face să reveniți, iată, de mai bine de un deceniu, la Oradea?
-Bucuria copiilor, deschiderea și motivația lor de a învăța lucruri noi. Dar, în primul rând, mă aduce aici prietenia care mă leagă de profesoarele acestor copii, Ariadna și Georgiana Mircescu. Când plec de la Oradea simt, de fiecare dată, că am putut să las aici câte ceva din ceea ce eu, la rândul meu, am primit.
-Cum credeți că s-au schimbat universitatea și orașul ei în acești 12 ani, de când veniți aici, chiar și de mai multe ori pe an, pentru a lucra cu tinerii artiști?
-Orașul a trecut prin niște schimbări... extraordinare! Oradea poate să fie mândră de ea. Cred că niciun alt oraș din România nu se află la un asemenea nivel. Mi se pare extraordinar ce se întâmplă aici. Ca să vorbesc despre copii, sunt printre ei mulți pe care îi cunosc de mici. I-am văzut încă de pe băncile școlii și pot să vă spun că, în cazul unora dintre ei, evoluția este fabuloasă. Nivelul lor este comparabil cu cel al studenților universităților vestice. Nu obișnuiesc să exagerez, dar ceea ce s-a realizat aici, la Universitatea din Oradea, nu pot descrie în cuvinte. Această nouă clădire, „Casa Muzicii", este impresionantă. Campusul este de o rară frumusețe...
-Am înțeles că obișnuiți să lăudați Oradea și Facultatea de Arte peste tot pe unde mergeți, în țară și în lume. E adevărat?
-Da. Marea mea dorință ar fi ca un număr cât mai mare din tinerii, care azi urmează cursurile unor licee de arte din țară, să afle despre Departamentul de Muzică al acestei facultăți. De altfel, nu ezit să fac reclamă acestui departament și orașului dumneavoastră, oriunde mă duc. Există aici un potențial extraordinar și sper ca dezvoltarea orașului și a universității sale să nu se oprească aici. Orașul acesta frumos are nevoie de cultură!
„La Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere"
Maestrul Horia Maxim spune și el că a ajuns la Oradea datorită Ariadnei și Georgianei Mircescu.
-Risc și repet o întrebare: Ce v-a adus tocmai la Universitatea din Oradea?
-Am stabilit o frumoasă relație de prietenie cu Ariadna și Georgiana Mircescu și una, la fel de frumoasă, de colaborare, cu Departamentul de Muzică al Facultății de Arte. Împreună am construit aceste masterclass-uri care, azi, aduc copii din toată țara și din străinătate.
-Era nevoie de un masterclass la Oradea?
-Dincolo de latura subiectivă, scopul nostru principal este legat de dorința de a fortifica instituția, de a crea un elan pentru elevi și studenți, de a duce mai departe lucrurile. Un masterclass are cu totul alt rol decât procesul obișnuit de învățare. Aici se confirmă faptul că lucrurile merg pe un făgaș potrivit sau se caută soluții, acolo unde lucrurile nu funcționează. Noi căutăm să punem un diagnostic corect. Satisfacția noastră este să observăm, atunci când ne reîntâlnim cu studenții, că au mers pe calea cea bună.
-Cum găsiți, după toți acești ani, Departamentul de Muzică al Facultății de Arte și pe studenții acestuia?
-Cei mai mulți dintre colaboratorii noștri reacționează bine la intervențiile noastre, ceea ce duce la o foarte bună activitate. Pentru viitorii muzicieni e foarte important ceea ce se întâmplă între aceste întâlniri ale noastre. Dacă mesajul nostru e dus mai departe sau, dimpotrivă, studentul involuează. Observ că, la Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere. Pe de altă parte, așteptăm mai mult. Aș spune că e nevoie de mai mult din partea colegilor noștri care sunt aici, cei care fac munca cea mai grea, munca de „front", i-aș zice eu. Deși au potențial, unii nu reușesc să confirme și nu e întotdeauna vina lor. Dar, dincolo de acestea, am observat, în ultimii ani, o efervescență. Cred că evoluția orașului i-a motivat și pe mulți tineri să caute să se dezvolte, a adus o speranță în plus și acesta e un lucru remarcabil în sine". (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:38 Ora standard a Europei de Est