Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Se împlinesc 12 ani de când soliștii Mihaela Anica (Viena) și Horia Maxim (Universitatea Națională de Muzică din București) susțin cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea, în cadrul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte.

Relația celor doi artiști de talie internațională - Mihaela Anica predă flaut, iar Horia Maxim pian - cu Oradea a crescut, s-ar putea spune, în paralel cu dezvoltarea școlii de muzică orădene.
Directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, spune că masterclass-ul desfășurat la finele săptămânii trecute a fost dedicat atât studenților cât și elevilor. Evenimentul a fost organizat și coordonat împreună cu sora ei, prof. dr. Georgiana Mircescu, cadru didactic al Liceului de Arte din Oradea. Merită subliniat și faptul că, de această dată, masterclass-ul de la Universitatea din Oradea a avut caracter internațional. Studenți și elevi din mai multe țări au venit la Oradea, special pentru a avea șansa de a lucra cu cei doi soliști.
Intermezzo
„Un asemenea curs este cu totul și cu totul esențial în viața fiecărui tânăr artist. În primul rând, e foarte important ca, atât elevul sau studentul, cât și profesorul, să fie deschiși față de nou. Pentru tânărul muzician aceasta este ocazia cea mai bună de a lucra cu un solist de talie internațională. Va face cunoștință cu o altă abordare decât cea a profesorului său, va primi informații noi privind tehnica instrumentală și interpretativă ori stilistica muzicală". Mai mult decât atât - spune conf. univ. dr. Ariadna Mircescu - un masterclass  este o provocare, atât pentru profesor, cât și pentru elev ori student. „Cadrul didactic și studentul ies din zona de confort. Studentul nu acumulează doar noi cunoștințe, ci este pus și în situația de a își gestiona emoțiile, firești la întâlnirea cu o personalitate muzicală de asemenea anvergură".
„Orașul acesta frumos are nevoie de cultură"
Profitând de încă o vizită a sa la Universitatea din Oradea, i-am solicitat un scurt interviu doamnei Mihaela Anica.
-Ce vă face să reveniți, iată, de mai bine de un deceniu, la Oradea?
-Bucuria copiilor, deschiderea și motivația lor de a învăța lucruri noi. Dar, în primul rând, mă aduce aici prietenia care mă leagă de profesoarele acestor copii, Ariadna și Georgiana Mircescu. Când plec de la Oradea simt, de fiecare dată, că am putut să las aici câte ceva din ceea ce eu, la rândul meu, am primit.
-Cum credeți că s-au schimbat universitatea și orașul ei în acești 12 ani, de când veniți aici, chiar și de mai multe ori pe an, pentru a lucra cu tinerii artiști?
-Orașul a trecut prin niște schimbări... extraordinare! Oradea poate să fie mândră de ea. Cred că niciun alt oraș din România nu se află la un asemenea nivel. Mi se pare extraordinar ce se întâmplă aici. Ca să vorbesc despre copii, sunt printre ei mulți pe care îi cunosc de mici. I-am văzut încă de pe băncile școlii și pot să vă spun că, în cazul unora dintre ei, evoluția este fabuloasă. Nivelul lor este comparabil cu cel al studenților universităților vestice. Nu obișnuiesc să exagerez, dar ceea ce s-a realizat aici, la Universitatea din Oradea, nu pot descrie în cuvinte. Această nouă clădire, „Casa Muzicii", este impresionantă. Campusul este de o rară frumusețe...
-Am înțeles că obișnuiți să lăudați Oradea și Facultatea de Arte peste tot pe unde mergeți, în țară și în lume. E adevărat?
-Da. Marea mea dorință ar fi ca un număr cât mai mare din tinerii, care azi urmează cursurile unor licee de arte din țară, să afle despre Departamentul de Muzică al acestei facultăți. De altfel, nu ezit să fac reclamă acestui departament și orașului dumneavoastră, oriunde mă duc. Există aici un potențial extraordinar și sper ca dezvoltarea orașului și a universității sale să nu se oprească aici. Orașul acesta frumos are nevoie de cultură!
„La Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere"
Maestrul Horia Maxim spune și el că a ajuns la Oradea datorită Ariadnei și Georgianei Mircescu.
-Risc și repet o întrebare: Ce v-a adus tocmai la Universitatea din Oradea?
-Am stabilit o frumoasă relație de prietenie cu Ariadna și Georgiana Mircescu și una, la fel de frumoasă, de colaborare, cu Departamentul de Muzică al Facultății de Arte. Împreună am construit aceste masterclass-uri care, azi, aduc copii din toată țara și din străinătate.
-Era nevoie de un masterclass la Oradea?
-Dincolo de latura subiectivă, scopul nostru principal este legat de dorința de a fortifica instituția, de a crea un elan pentru elevi și studenți, de a duce mai departe lucrurile. Un masterclass are cu totul alt rol decât procesul obișnuit de învățare. Aici se confirmă faptul că lucrurile merg pe un făgaș potrivit sau se caută soluții, acolo unde lucrurile nu funcționează. Noi căutăm să punem un diagnostic corect. Satisfacția noastră este să observăm, atunci când ne reîntâlnim cu studenții, că au mers pe calea cea bună.
-Cum găsiți, după toți acești ani, Departamentul de Muzică al Facultății de Arte și pe studenții acestuia?
-Cei mai mulți dintre colaboratorii noștri reacționează bine la intervențiile noastre, ceea ce duce la o foarte bună activitate. Pentru viitorii muzicieni e foarte important ceea ce se întâmplă între aceste întâlniri ale noastre. Dacă mesajul nostru e dus mai departe sau, dimpotrivă, studentul involuează. Observ că, la Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere. Pe de altă parte, așteptăm mai mult. Aș spune că e nevoie de mai mult din partea colegilor noștri care sunt aici, cei care fac munca cea mai grea, munca de „front", i-aș zice eu. Deși au potențial, unii nu reușesc să confirme și nu e întotdeauna vina lor. Dar, dincolo de acestea, am observat, în ultimii ani, o efervescență. Cred că evoluția orașului i-a motivat și pe mulți tineri să caute să se dezvolte, a adus o speranță în plus și acesta e un lucru remarcabil în sine". (B.C.)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:18:15 Ora standard a Europei de Est