Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rebeca și Andrei, un duo de nota 10!

Viitori muzicieni, de la Facultatea de Arte, premiați la Budapesta

Rebeca și Andrei, un duo de nota 10!

Rebeca Anamaria Balaj și Andrei Marinescu sunt doi tineri muzicieni harnici și talentați. Cântă împreună, ea la pian și el la trombon. Recent, ei au fost premiați la un important concurs muzical desfășurat la Budapesta - Danubia Talents International Music Competition.

Cine i-ar putea descrie mai bine pe cei doi premianți decât profesorul care i-a adus împreună și i-a pregătit pentru concurs, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu (în foto), directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea! „Sunt doi copii înțelepți, așa cum orice profesor și-ar dori. Talentați, din punct de vedere muzical, ambițioși și muncitori. La fiecare dintre ei, e de admirat aportul personal în ceea ce privește repertoriul studiat. Rebeca studiază pianul din copilărie și se putea spune despre ea, încă de pe atunci, că va avea o carieră remarcabilă. Andrei este o revelație. Chiar dacă și el a făcut muzică din fragedă tinerețe, n-a studiat temeinic trombonul până în anul întâi de facultate. A fost o mare bucurie pentru mine să-i descopăr, în cadrul cursurilor dedicate muzicii de cameră. Sunt empatici și colaborează foarte bine, unul cu celălalt, stilistic, interpretativ și din punctul de vedere al sentimentelor pe care le transmit publicului".
Bursieri ai Facultății de Arte, cei doi tineri interpreți excelează și la disciplinele teoretice. Rebeca Anamaria Balaj și Andrei Marinescu au obținut locul doi la Danubia Talents International Music Competition, primul concurs de talie internațională la care au participat împreună. La competiție, desfășurată on-line, au fost înscriși aproape 200 de tineri muzicieni din: Ungaria, Austria, Estonia, Letonia, Cehia, România și Italia. Cei doi studenți orădeni au evoluat la categoria vârstă „plus 18 ani", considerată cea mai dificilă din concurs.
Studentă în anul II, Rebeca spune că, în copilărie, a fost la un pas de a urma o școală oarecare. „Am studiat pianul de la 5 ani. Profesoara de pian a insistat să merg la Liceul de Arte. Părinții și bunicii s-au bucurat și m-au susținut de la început. La început voiam să compun. Mă jucam punând, cap la cap, fragmente din piesele pe care le studiam și realizând astfel noi piese muzicale". Paradoxal, Rebeca nu e atrasă de luminile scenei. Deși nu a renunțat de tot la ideea de a compune, spune că se simte mai apropiată de cariera didactică.
La numai 20 de ani, Andrei este deja colaborator voluntar al Orchestrei Filarmonice din Oradea. Deși cântă la trombon de la 13 ani, a început studiul acestui instrument abia odată cu primele zile de facultate. Mai reținut la vorbă, dar cu atât mai curajos când cântă, Andrei afirmă că se simte atras, în egală măsură, de instrument și de dirijat. Acum conduce corul bisericii și, spune el, acest lucru îi oferă „multe satisfacții".
Colaborarea celor doi instrumentiști, ea la pian, el la trombon, va continua. „Plănuim să mergem și la alte concursuri împreună. Avem un ritual de studiu al nostru și ne face plăcere să lucrăm amândoi. Cred că doamna profesoară ne-a simțit foarte bine ideile și ne ajută foarte mult. Dincolo de tehnica de interpretare, ne învață să gândim corect și să nu ținem muzica doar pentru noi, să cântăm pentru cei care ne ascultă", spune Rebeca.
Tinerii muzicieni orădeni demonstrează, încă o dată, că talentul și munca, depusă de ei și de dascălii lor, sunt întotdeauna răsplătite și apreciate. Cum remarca directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, prin aptitudini și efort, cei doi studenți au pus început bun carierei lor muzicale. „Eu îi iubesc foarte mult și sunt foarte mândră de ei", spune conf. univ. dr. Ariadna Mircescu. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:19 Ora standard a Europei de Est