Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Narcisa Șandor și Doris Rădulescu, felicitări pentru premii! Narcisa, mult succes în Estonia!

Premiul II și mențiune la etapa națională a ,,Competiției WorldSkills de Hotel Reception and Housekeeping”!

Narcisa Șandor și Doris Rădulescu, felicitări pentru premii! Narcisa, mult succes în Estonia!

Zece licee, 12 hoteluri de practică și 29 de elevi au participat sâmbătă, 3 februarie, la etapa națională a ,,Competiției WorldSkills de Hotel Reception &Housekeeping". Evenimentul a fost găzduit de către hotelul Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca.

Oradea a fost reprezentată în competiție de către Narcisa Șandor, elevă în clasa a X-a cu profilul Tehnician în turism și Doris Rădulescu, clasa a XI-a profil Tehnician în turism, ambele de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", îndrumate de doamnele profesoare Dora Negruțiu și Simona Ardelean.
 Probele de concurs au presupus plasarea candidaților în situații specifice meseriei de recepționer de hotel, pe diverse module: Front Office (în fața clientului și a juriului) și Back Office (în fața juriului). Pentru modulul front office, concurenții au fost puși în fața unor situații care să le dovedească abilități în comunicarea cu clientul (comunicarea telefonică), procedura de rezervare a camerelor, check-in, asistența oaspeților pe parcursul sejurului, oferirea de informații turistice.
În ceea ce privește partea de back-office, candidații au avut de rezolvat situații referitoare la comunicarea cu clienții pentru transmiterea de informații în vederea preluării unei rezervări de servicii de cazare (prin telefon sau email); transmiterea unei confirmări de rezervare clienților individuali sau agențiilor de turism (prin email sau răspuns la o solicitare scrisă); soluționarea unor reclamații ale clienților pe diferite subiecte legate de sejur; comunicarea cu departamentele hotelului (F&B și Housekeeping) referitor la activitățile de pregătire a sosirii turiștilor; crearea unui produs turistic hotelier la cererea clientului, pe baza serviciilor hotelului gazdă.
 Toate probele s-au desfășurat în limba engleză, cunoașterea acesteia fiind o condiție obligatorie pentru toți participanții.
Reprezentantele Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" au dovedit că sunt pregătite să facă turism de calitate: Narcisa Șandor s-a clasat pe locul 2 la nivel național, obținând și o serie de trei premii speciale, iar Doris Rădulescu a obținut mențiunea numărul 3. Totodată, Narcisa Șandor s-a calificat la etapa internațională a acestei competiții care urmează a se desfășura în Estonia.
Felicitări participanților, dascăli și elevi pentru rezultatele frumoase și mulțumiri celor care au avut inițiativa acestui concurs menit să motiveze elevii care își doresc să practice o meserie în acest domeniu, în special hotelului Courtyard by Marriott Bucharest Floreasca pentru primirea călduroasă, organizarea minuțioasă a acestui eveniment, și pentru profesionalismul de care au dat dovadă.
Felicitări fetelor noastre, Narcisa și Doris, pentru frumoasele rezultate obținute la etapa națională, dar și doamnelor profesoare care le îndrumă, doamna profesor Dora Negruțiu și doamna profesor-inspector Simona Ardelean!
Director, prof. dr. Ruben Filimon

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:07 Ora standard a Europei de Est