Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiecte complexe și complementare la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Oradea

Comunicat de presă

Proiecte complexe și complementare la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Oradea

Unul dintre obiectivele pe care Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" le-a urmărit cu consecvență în ultimii ani vizează componenta de internaționalizare a activităților prin diversificarea și lărgirea portofoliului de parteneriate și proiecte pentru promovarea educației pentru cetățenie europeană și pentru a oferi experiențe de învățare alternativă de calitate.

 În acest an școlar echipele de lucru constituite pentru scrierea proiectelor cu finanțare din fonduri europene s-au dovedit eficiente obținând pentru școală acreditarea Erasmus + pentru două categorii de proiecte în domeniul educației școlare și în domeniul formării profesionale VET. Acest statut oferă un acces simplificat la finanțare (cerere de grant) pentru activități de mobilitate pentru profesori și elevi până în 2027, cu focus pe dezvoltarea instituției pe termen mediu-lung.
Proiectele implementate în  domeniul educației școlare implică  40 de profesori și personal didactic auxiliar care vor participa la cursuri de formare în domenii precum: digitalizarea, comunicare în limba engleză, educație outdoor și de team-building (cooperare). De asemenea, proiectul se adresează elevilor, astfel că până în 2027 aproximativ 130 de liceeni vor participa la mobilităților de grup organizate în parteneriat cu alte școli din țări UE pe teme precum: interculturalitate,  cetățenie europeană, toleranță, diversitate, incluziune și egalitate de șanse,  utilizarea limbilor străine în comunicare, gestionarea emoțiilor, combaterea dependențelor de social media și substanțe nocive, mediul înconjurător, schimbările climatice, sustenabilitate.
Obținerea acreditării domeniul formării profesionale VET presupune desfășurarea de activități prin care persoanele implicate să interacționeze și să învețe împreună, dar și alături de profesioniști din organizații europene, să participe la schimburi de bune practici și la crearea și implementarea de resurse educaționale inovatoare care produc schimbare. Proiectele vor avea ca beneficiari 78 de elevi din cadrul specializării matematică-informatică și 13 profesori, care până în anul 2027 vor parcurge  stagii de practică în firme din mediul economic european, având șansa să lucreze direct cu hardware-ul și să participe la proiecte de programare în firme IT.
De asemenea seria proiectelor cu finanțare europerană se completează cu Proiectul ERASMUS+ KA210 TOGETHER, SCHOOLS GO DIGITAL! Acesta își propune să abordeze componenta digitală a actului instructiv-educativă, beneficiari fiind 150 de elevi și 30 de cadre didactice.  Școlile din cele trei țări partenere, România, Polonia și Turcia, vor desfășura activități în comun în vederea realizării unui ghid de bune practici care să cuprindă lecții ce vizează utilizarea învățării mixte (blended learning). Cele două metode care vor fi exersate în cadrul proiectului sunt clasa răsturnată (flipped learning) și învățarea bazată pe proiect (project-based learning). Proiectul își propune să dezvolte atât abilități ale elevilor (gândirea critică, creativitatea, spiritul de echipă), cât și ale cadrelor didactice (planificarea și coordonarea lecțiilor care combină învățământul tradițional cu pedagogiile digitale).
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" este de asemenea beneficiarul proiectului Grow a school, în valoare de 7000 de euro, finanțat de Asociația Ascendis, program structurat pe două direcții: Digitalizare în școală, respectiv Dezvoltare în școală, cu trei module de formare: Siguranță psihologică, Orientarea în carieră și Incubatoare de inovație
Printre obiectivele programului se numără digitalizarea procesului de învățare în școală, integrarea platformei Code of Talent, o platformă de microlearning, bazată pe inteligența artificială, care îi ajută pe profesori să digitalizeze stilul de predare, iar pe elevi să învețe și să acționeze rapid într-un context de permanentă schimbare.
Proiectul se va desfășura pe parcursul anului 2027 cu implicarea a 35 de profesori și elevi din 15 clase de gimnaziu și liceu.
Avem convingerea că prin implementarea acestor programe va fi diversificată oferta de programe educative, resursele procedurale și materiale, fiind pași importanți prin care  colegiul nostru se va așeza pe harta școlilor europene naționale și nu numai.
prof. dr. Livia Cătălina Muntean
director al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:40:05 Ora standard a Europei de Est