Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D.P.P.D. are cu 700 de locuri mai locuri mai multe decât în 2023

Universitatea din Oradea în topul instituțiilor academice selectate pentru a pregăti viitori profesori

D.P.P.D. are cu 700 de locuri mai locuri mai multe decât în 2023

Universitatea din Oradea este instituția de învățământ academic din România care a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de locuri finanțate de stat pentru formarea viitorilor profesori, raportat la anul precedent de învățământ academic.

În contextul în care, pentru anul universitar 2023-2024, statul român a alocat fonduri suplimentare, în vederea instruirii a peste 32.000 de viitori profesori, Universitatea din Oradea a primit bani pentru pregătirea a nu mai puțin de 1.500 dintre aceștia.
„Pe lângă specialitatea de bază, studenții Universității din Oradea pot, acum, într-un număr și mai mare, să urmeze cursurile modulului pedagogic, pentru ca, în viitor, să muncească la catedră. Absolvenții nivelului I de pregătire pedagogică pot preda în gimnaziu, iar cei care au și nivelul II, la liceu și în universități. Locurile s-au distribuit la toate specializările, proporțional cu numărul cererilor venite din partea studenților. Înscrierile se fac, an de an, atât în sesiunea din vară, cât și la cea de toamnă", a declarat rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
„În urma vizitei ARACIS, Universitatea din Oradea a primit 1.500, pentru anul I. Practic, avem cu 650 de locuri mai multe, față de anul trecut. Astfel, Universitatea din Oradea contribuie semnificativ la extinderea capacității de formare a cadrelor didactice în plan național", a precizat prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.). Studenții înmatriculați pe locuri bugetate pot urma cursurile de pregătire psihopedagogică gratuit. Cei care urmează o formă de învățământ „cu plată" trebuie să achite și taxa de școlarizare pentru a urma cele două module psihopedagogice.
Ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023, care aprobă lista universităților cu programe de formare psihopedagogică, indică o creștere cu aproape 20%, la nivel național, a numărului de locuri dedicate formării viitorilor dascăli. Față de anul precedent, cifra de școlarizare a ajuns la 32.250 de studenți. În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați fiind de 26.880.
Reamintim că, pe lângă cursurile dedicate carierei didactice, D.P.P.D. organizează și alte cursuri post-universitare de șase luni: educator puericultor, dezvoltator de e-learning în învățământ, manager educațional, mentor, psihopedagogie specială școlară, designer instrucțional.
Mai multe detalii:
https://dppd.uoradea.ro/ro/#
https://dppd.uoradea.ro/ro/programe-de-formare/cursuri-postuniversitare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:15 Ora standard a Europei de Est