Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Semnal de alarmă privind respectarea și implementarea normelor de igienă în școli

Consiliul Judeţean al Elevilor Bihor

Semnal de alarmă privind respectarea și implementarea normelor de igienă în școli

Stimați domni/doamne directori,
Într-un context postpandemic am fi înclinați să credem că, cel puțin în privința condițiilor igienico-sanitare, nu vor mai exista probleme ori că măsurile necesare pentru salubritatea unităților de învățământ au fost meticulos realizate în mod obligatoriu încă din 2020.

Totuși, patru ani mai târziu, redactăm această scrisoare în numele celor 1.103 elevi care ne-au sesizat nereguli în cadrul unei consultări pe care am lansat-o în luna noiembrie a anului trecut, pentru a afla punctual problemele cu care se confruntă.
Consiliul Județean al Elevilor Bihor, unica structură de reprezentare a celor peste 95.000 de elevi bihoreni, tragem un semnal de alarmă asupra modului în care sunt respectate și implementate normele de igienă în școli. Fie că vorbim de elevi care vin cu hârtia igienică în ghiozdan, care achiziționează din banii proprii produsele pe care școala ar trebui să le asigure în mod obligatoriu și gratuit sau de elevi care nu pot nici măcar folosi toaletele din cauza stării deteriorate și nerecondiționate; subiectul igienei în școli din păcate nu este unul asupra căruia se pune accentul, și totuși rămâne unul indispensabil. Iar drept consecință, elevii suferă!
Unitățile de învățământ sunt obligate prin lege să ofere un mediu propice pentru educație, dar ce fel de ,,mediu propice" este acela în care inclusiv sănătatea elevilor este periclitată, iar condiții de bază, infime, precum cele igienico-sanitare, sunt profund neglijate? Este absurd să pretinzi unui elev să performeze academic timp de 6/7 ore per zi și, totuși, să nu i se ofere toate condițiile necesare, firești, umane chiar, pentru a face acest lucru.
Tocmai pentru că un act educațional de calitate îi implică pe toți actorii acestuia, elev-profesor-părinte, este important să existe respect și înțelegere reciproce. În acest sens, vă solicităm să reevaluați modul în care școala dumneavoastră asigură și menține condițiile vitale pentru protejarea, confortul și siguranța mediului unde elevii își petrec zilnic activitățile școlare. Credem ferm că dialogul și comunicarea fac cu adevărat diferența dintre nepăsare și implicare, dintre hibe, critici, plângeri și performanțe. Cu cât vocea elevilor este pusă mereu pe primul plan, iar doleanțele lor ascultate, cu atât relațiile interșcolare se vor îmbunătăți.
Astfel, vom cita mai jos, cu protecția anonimatului, câteva dintre declarațiile pe care ni le-au oferit elevii bihoreni în cadrul consultării noastre:
,,Unele uși de la baie nu au posibilitatea să fie închise cu lacăt sau chiar nu au clanță. Des băile rămân fără apă și nu sunt dotate cu dezinfectant, iar robinetele chiuvetelor sunt stricate sau fluxul apei este foarte slab. Hârtie igienică rar prezentă... Apa se trage greu și des băile au podeaua udă și foarte alunecoasă. Capacele toaletelor sunt rupte și foarte instabile..."
,, ...pretenții non stop de la elevi, dar nici măcar condițiile minime nu se ating".
,,Nu avem apă caldă, uneori nu avem apă chiar deloc. Hârtia igienică lipsește aproape zilnic... Clasele și holurile nu se curăță după ce pleacă elevii iar nici băile nu se spală".
,,Sunt zile bune până primim hârtie la baie. Venim noi cu șervețele, am văzut și multe persoane care vin cu rola de hârtie igienică".
,,Nu se mătură în clase, praf și mizerie pe jos, în toalete este constant mizerie".
Așadar, reiterăm apelul nostru și al tuturor elevilor pe care îi reprezentăm de a prioritiza igiena și salubritatea în cadrul școlii:
● toalete demne, igienizate constant, care să asigure intimitatea elevilor;
● dispunerea de produse de igienă gratuite pe tot parcursul programului școlar;
● curățarea și igienizarea corespunzătoare a sălilor;
● dispunerea de apă curată și permanent funcțională.
În acest spirit, vă rugăm în final să luați în calcul toate aspectele și solicitările prezentate mai sus, fiindcă până la urmă interesul comun al tuturor este un mediu școlar calitativ, lucru care să se reflecte atât extern prin dotări, cât și academic prin rezultate înalte.
Haideți să facem împreună acest lucru o realitate pentru educația bihoreană și nu doar ecoul unei promisiuni deșarte!
Inițiator: Consiliul Județean al Elevilor Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:51:40 Ora standard a Europei de Est