Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fonduri pentru trei proiecte de modernizare a drumurilor comunale

Prin „Programul pentru asigurarea conectivității și dezvoltării zonei rurale din județul Bihor”

Fonduri pentru trei proiecte de modernizare a drumurilor comunale

Consiliul Județean Bihor va cofinanța anul acesta trei proiecte de modernizare a drumurilor comunale din județ, prin „Programul pentru asigurarea conectivității și dezvoltării zonei rurale din județul Bihor".

Șase primării din județ au depus cereri de cofinanțare în urma apelului lansat de Consiliul Județean la sfârșitul anului 2023: Husasău de Tinca, Mădăras, Olcea, Oșorhei, Tinca și Sânnicolau Român. În urma evaluării proiectelor depuse, comisia a desemnat trei proiecte câștigătoare, respectiv:
1.Oșorhei - Reabilitare drum comunal Fughiu - Husasău de Criș - DC 44";  cofinanțare CJ Bihor: 1.600.000 lei (valoarea totală proiect: 2.398.527,80 lei, cu TVA);
2.Sânnicolau Român - „Modernizare străzi și drum comunal DC 77 Roit - Livada de Bihor, prin lărgire la două benzi și asigurarea dispozitivelor de scurgere a apelor"; cofinanțare CJ Bihor: 2.000.000 lei (valoarea totală proiect: 3.133.660,01 lei, cu TVA);
3.Mădăras - „Modernizare DC 94 și DC 94A Ianoșda"; Cofinanțare CJ Bihor: 700.000 lei (valoare totală proiect: 1.127.032,50 lei, cu TVA).
Programul pentru asigurarea conectivității și dezvoltării zonei rurale din județul Bihor" se adresează primăriilor și are scopul de a sprijini autoritățile locale prin acoperirea parțială a costurilor lucrărilor de modernizare/extindere/lărgire a părții carosabile a drumurilor comunale.
Sunt cofinanțate (1) drumuri comunale nemodernizate care asigură conectivitatea comunei cu drumurile județene sau naționale, (2) cele care asigură conectivitatea cu o altă comună unde se înregistrează valori mari de trafic sau (3) drumurile comunale care fac legătura cu investiții generatoare de locuri de muncă.
Cofinanțările se acordă în cadrul unui apel de proiecte. Criteriile de evaluare sunt următoarele: (1) valoarea cofinanțării asigurate - maximum 30 puncte, (2) numărul de mașini care tranzitează drumul, conform unui studiu de trafic sau recensământului circulației rutiere - maximum 20 de puncte, (3) crearea unor noi locuri de muncă prin realizarea lucrărilor de modernizare/extindere/lărgire a părții carosabile - maximum 20 de puncte și (4) atragerea unor noi investiții în zonă, inclusiv prin creșterea valorii investițiilor operatorilor economici deja existenți - maximum 30 de puncte. Investiția privată trebuie să fie, conform regulamentului, de cel puțin un milion de euro.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:36:37 Ora standard a Europei de Est