Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dna Lucreția Iftimie, din Oradea, a plecat la Bruxelles

Pentru a participa la Sondajul Deliberativ®Paneuropean,

Dna Lucreția Iftimie, din Oradea, a plecat la Bruxelles

Răspunzând la un sondaj CURS pe tema Schimbărilor climatice (încălzirii globale) și a imigrației, dna Lucreția Iftimie, din Oradea, a fost invitată să participe la un Sondaj Deliberativ®Paneuropean, la o dezbatere interesantă programată la Bruxelles, în perioada 29-31 mai 2009, alături de aproximativ 400 de persoane intervievate din toate cele 27 de țări ale U.E.

 Întâmplarea face să o cunoaștem pe dna Lucreția Iftimie. De ani de zile, dumneaei nu refuză să-ți facă publice opiniile de fiecare dată când cineva i-a cerut să participe la un sondaj, indiferent de problemele puse în discuție. Stăpânită de cele mai bune intenții și având un spirit civic (justițiar) foarte ascuțit, optimistă și deschisă din fire, dna Lucreția Iftimie crede în schimbarea în bine a lucrurilor. Nu face politică de partid, dar, ca simplu cetățean (pensionar), dorește să spună lucrurilor pe nume, fiind convinsă că mai devreme sau mai târziu, cineva va urni lucrurile și va schimba macazul!
 La Bruxelles, România a fost reprezentată de 14 persoane de diferite vârste și din toate categoriile sociale (selectate din București, Suceava, Brașov și Bihor - din care trei din Oradea: Anca Aurelia Ioniță, funcționar, Varga Tereza, profesor și Lucreția Iftimie, pensionar).
 Dna Lucreția ne-a povestit cu încântare și cu lux de amănunte cum a călătorit cu avionul din Cluj-Napoca la Budapesta și mai departe, cu un alt avion, până la Bruxelles, cum s-a împrietenit cu celelalte orădence, dar și cu inspectoarea de biologie din Suceava (dna Gabi Scutaru) și cu bucureșteanca Mihaela Rădulescu…, programul celor trei zile de dezbateri. Zilnic, întâlnirile în plen au alternat cu câte două dezbateri (dimineața și după-amiază) în grupuri mici, de câte 12 persoane (șase români și șase italieni, așa cum s-a întâmplat în cazul grupului din care a făcut parte și interlocutorul nostru). La discuțiile în plen, au fost invitați șapte experți, trei în imigrări (Giulia Lagana, Jeroen Beirnaert și Elizabeth Collet) și patru în schimbările climatice (Marie Helene Fandel, Mark Johnston, Stephen Boucher și Georg Brodach), precum și patru politicieni (Isabelle Durant, Jens Peter Bonde, Giuliano Amato și Toomas Hendrik Iives).
 „Migrarea selectată”, condusă de angajator
"În legătură cu imigrarea, eu consider că cea mai bună soluție ar fi „migrarea selectată”, condusă de angajator și supravegheată de guvernul fiecărei țări. În acest fel, migranții acceptați ar completa cu succes deficitul de calificări, iar guvernul și angajatorul ar putea acționa pentru reunirea familiilor și nu pentru dezintegrarea lor”.
 În cazul schimbările climatice, doamna Iftimie militează pentru utilizarea, cu precădere, a energiei solare, eliminarea testării bombei și armelor chimice, reducerea poluării solului cu îngrășăminte chimice, stoparea modificării genetice a plantelor și produselor alimentare, creșterea suprafețelor irigate, împădurirea zonelor defrișate, izolarea termică a locuințelor și scoaterea de pe piață a automobilelor  mai vechi de 10 ani...
 Se așteaptă ca pe 3 iulie, așa după cum li s-a spus, să fie date publicității concluziile dezbaterilor de la Bruxelles.
 Privite în (și desprinse din) contextul internațional, cele două probleme dezbătute pot fi soluționate doar prin acțiuni concertate convenite internațional. În privința schimbărilor climatice, începând din 1979, au avut loc nenumărate acorduri internaționale, prilej cu care au fost fixate obiective comune și identificate moduri de limitare a creșterii emisiilor de gaze cu efect de seră și a temperaturilor globale.
„Cea de-a doua conferință internațională majoră este planificată pentru luna decembrie 2009 la Copenhaga, sub auspiciile Conferinței-cadru a ONU privind schimbările climatice.
 Această întâlnire are scopul de a ajunge la un numitor comun cu privire la un acord ambițios despre clima globală pentru perioada de după 2013, care să înlocuiască actualul acord internațional (cunoscut ca Protocolul de la Kyoto), care expiră atunci. La această conferință sunt așteptați să participe miniștri și oficiali din 189 de țări”, a concluzionat interlocutorul nostru.
 Se pare că această experiență extraordinară pe care a trăit-o dna Lucreția Iftimie a marcat-o profund și o îndreptățește să creadă că părerile cetățenilor contează mult mai mult pentru conducătorii forurilor europene decât pentru politicienii noștri, pe care nu-i mai impresionează nimeni cu nimic! (Ov. Dan)  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:33 Ora standard a Europei de Est