Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Investiții majore la Direcția Patrimoniu Imobiliar în anul 2023

„Veniturile direcției au crescut în anul trecut cu 24%”…

Investiții majore la Direcția Patrimoniu Imobiliar în anul 2023

Directorul Direcției Patrimoniu Imobiliar (D.P.I.), Lucian Popa, a prezentat marți (23 ianuarie 2024), în cadrul unei conferințe de presă, raportul de activitate a direcției pe anul 2023, cu evoluția veniturilor și cheltuielilor aferente anului trecut.

„Veniturile direcției au crescut în anul trecut cu 24%, față de 2022, sursa acestora fiind chiriile, terenurile, parcările și vânzările de imobile. În ceea ce privește cheltuielile, obiectivul a fost să ținem în frâu cheltuielile operaționale și să creștem partea de investiții, obiectiv pe care l-am și îndeplinit. Astfel, cheltuielile de investiții au fost de 104.501.378 lei, iar cheltuielile operaționale de 23.295.719 lei", a explicat Popa Lucian, directorul D.P.I.
Veniturile D.P.I...
Veniturile obținute din chirii locuințe au crescut cu 18,69%, veniturile din chiriile spațiilor comerciale, cabinetele medicale cu aproape 36%, veniturile din terenuri cu 50,97%, iar din parcări cu 18,31%. Vânzările de imobile prezintă însă o scădere de 76,24 % comparativ cu anul 2022.
Raportul evidențiază și o creștere a veniturilor din parcările administrate de D.P.I., suma acestora ridicându-se în anul 2023 la 30.698.971 lei.
În ceea ce privește evoluția cheltuielilor operaționale și de investiții derulate de către D.P.I., anul trecut direcția a avut cheltuieli operaționale în valoare de 23.295.719 lei și cheltuieli de investiții de 104.501.378 lei.
Investiții în baze sportive, unități de învățământ, imobile din centrul istoric
Cheltuielile de investiții în anul 2023 au vizat în principiu unități de învățământ, creșe și asistență socială, baze sportive și de agrement, parcuri, locuințe și servicii de dezvoltare, imobile din Ansamblul Urban - Centrul Istoric Oradea.
La bazele sportive și de agrement, principalele investiții s-au realizat la Sala Sporturilor și baza de tenis, la bazinele de înot, la stadionul Municipal și Motorul, la Orășelul Copiilor, la Sala Polivalentă și la Cetatea Oradea.
Principalele lucrări de investiții executate în anul 2023 la unitățile de învățământ au vizat printre altele: Școala Gimnazială Szacsvay Imre (reabilitarea clădirii de pe str. Mihai Eminescu, nr. 28), Școala Gimnazială Juhasz Gyula, Școala Gimnazială Nr.11, Colegiul Național Emanuil Gojdu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 31 etc.
În ceea ce privește imobilele situate în Ansamblul Urban Centru Istoric, D.P.I. a realizat lucrări de investiții la Palatul Adorjan I și II, Palatul Ullmann, Casa Fuchsl, Bazar Madách Imre, imobile de pe str. Vasile Alecsandri nr. 21, Iuliu Maniu nr. 44, Aurel Lazăr nr. 19-21, Piața Unirii nr. 7.
Totodată, printre alte investiții majore ale Direcției se numără construirea parcării de tip Park and Ride din Piața Emanuil Gojdu, parcarea aferentă Spitalului Clinic Județean, aflată în construcție, parcarea supraetajată de pe strada Iosif Vulcan, finalizată în 2023, căminele studențești din Campusul universitar și spațiul urban deasupra parcării de pe str. Independenței - ambele în lucru și acum. Valoarea acestor investiții se ridică la suma de 162.611.364,41 lei.
O componentă importantă a Direcției Patrimoniu se referă la principalele proiecte derulate prin Programul Național de Redresare și Reziliență la unitățile de învățământ școlar, având în vedere creșterea eficienței energetice la mai multe instituții. Printre acestea putem aminti: grădinițele cu program prelungit nr. 14, 42, 41, 46, 52, Școala Gimnazială Oltea Doamna, Școala Gimnazială Octavian Goga, Școala Gimnazială Lucreția Suciu, Școala Gimnazială Ioan Bogdan, Liceul Teoretic Aurel Lazăr, Liceul Teoretic Lucian Blaga, Colegiul Național Mihai Eminescu etc.
 Proiectele majore în 2024
De asemenea, Lucian Popa a prezentat și proiectele majore ale Direcției pe anul 2024.
Acestea sunt: reabilitarea clădirii fostei școli Alexandru Roman, sală de sport școlară la Școala Gimnazială Avram Iancu, reabilitarea clădirii Școlii Gimnaziale Szacsvay Imre de pe str. M. Eminescu nr. 28, refacere rețele interioare la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul etc.
Tot pentru anul în curs sunt propuse lucrări la Stadionul Iuliu Bodola, la Bazinul Olimpic, la Orășelul Copiilor, precum și la imobilele situate în Ansamblul Urban - Centrul Istoric.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:10:34 Ora standard a Europei de Est