Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Municipiul Oradea a primit diploma European Energy Award

Comunitate sustenabilă

Municipiul Oradea a primit diploma European Energy Award

Municipiul Oradea a fost desemnat ca fiind o comunitate sustenabilă, prin atribuirea diplomei European Energy Award, un instrument de certificare recunoscut de Uniunea Europeană care sprijină punerea în aplicare a „Planurilor de Acțiune privind Energia Durabilă", solicitate semnatarilor Pactului Primarilor pentru climă și energie. Oradea a primit un punctaj de 46,2% - cel mai bun obținut de un oraș din România, în urma evaluărilor de până acum. Odată cu decernarea acestei diplome, Oradea face parte din reţeaua European Energy Award.

Evaluarea performanței orașului din perspectiva gradului de atingere a indicatorilor de dezvoltare durabilă a fost realizată prin intermediul unei analize multicriteriale pe şapte domenii de eficiență energetică, totalizând 79 de indicatori specifici: dezvoltare și planificare spațială, clădiri municipale și facilități, aprovizionare și eliminare, mobilitate urbană, organizare instituțională, comunicare și cooperare și adaptare la schimbări climatice.
„În perioada care a trecut, am avut parte de un audit din partea Romania Green Building Council (RoGBC), care să stabilească dacă îndeplinim criteriile și punctajul pentru a face parte din această rețea europeană de energie. În urma analizei și a auditului, municipiul Oradea a obținut un punctaj de 46,2%, care este cel mai bun punctaj obținut de un oraș din România, în acest moment. Mai sunt câteva orașe care au fost auditate, precum Turda, Deva, Sibiu, Iași, Cluj- Napoca, Alba-Iulia, Vama Buzăului și Brașov. Este important că orașul nostru a obținut cel mai mare punctaj, deoarece au fost mai multe criterii și indicatori pe baza cărora s-a întocmit acest punctaj. Asta înseamnă că ceea ce am făcut până acum în Oradea am făcut bine și că ceea ce vom face de acum înainte, cu sprijinul tuturor celor implicați, vom face și mai bine, pentru a încerca să atragem și mai multe fonduri europene, elvețiene, norvegiene, mai ales în domeniul energiei, care este un domeniu important pentru noi toți", a menționat primarul Florin Birta.
Mecanismul de funcționare a Programului ajută orașele din România să planifice și să ia măsuri pentru a îmbunătăți performanța lor durabilă și pentru a crește calitatea vieții locuitorilor acestora.
Conform procedurii elaborate de EEA, fiecărui indicator i se alocă un număr maxim de puncte potențiale, care pot fi ajustate în funcție de sfera de acțiune a administrației locale, care la rândul său este determinată de dimensiunea, structura și competențele acesteia. Procesul de evaluare EEA asigură că toate activitățile din fiecare dintre aceste domenii sunt determinate sistematic, evaluate, verificate continuu, coordonate și implementate cu precizie.
Evaluarea a fost efectuată de către Romania Green Building Council (RoGBC) - Consiliul Român pentru Clădiri Verzi, care este o asociație non-profit, apolitică, formată din organizații active în toată țara, ce promovează responsabilitatea față de mediu și eficiența energetică pe durata ciclului de viață a unei clădiri (de la faza de design, construcție până la operare și deconstruire).
Municipalitatea, prin atributele conferite de legislația specifică, are un rol cheie în planificarea dezvoltării durabile a comunității, în modernizarea serviciilor necesare cetățenilor și implicit în creșterea calității vieții în comunitate.
Printre obiectivele de dezvoltare durabilă ale Municipiului Oradea asumate în cadrul politicilor și documentelor strategice locale se găsesc și cele de integrare a resurselor de energie regenerabilă (geotermală și fotovoltaică) în mixul energetic local, precum și măsuri și acțiuni de reducere a emisiilor de carbon.
„Auditul pe care l-am făcut în cadrul RoGBC nu este doar un simplu audit, acesta este de fapt o unealtă de management, o unealtă cu care noi putem lucra, pentru că evaluează, pornind de la eficiența energetică și sustenabilitate, impactează mai multe domenii pe care municipalitatea le oferă comunității locale, planificare urbană, dar nu numai, și știm că orașele se vor confrunta de acum înainte cu probleme complexe și va trebui să facă față unor provocări pe termen lung. Mai multe orașe din România au reușit să treacă prin acest proces de auditare - mai mult de atât, România este prima țară care a adaptat această unealtă de management și auditare, iar municipiul Oradea a fost auditat prima dată. După ce a primit diploma de Comunitate Sustenabilă, municipiul se alătură Organizației European Energy Award, devenind astfel membru al unei comunități de peste 1.800 de autorități locale ce dețin acest titlu", a declarat Giacomo Solari.
European Energy Award (EEA) sprijină guvernele locale în stabilirea abordărilor de planificare interdisciplinară și în implementarea măsurilor eficiente de politică energetică și climatică prin utilizarea rațională a energiei și utilizarea sporită a energiilor regenerabile.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:59:39 Ora standard a Europei de Est