Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Monica este la cofetărie împreună cu Antonia

Borcănelul clasei pregătitoare B

Monica este la cofetărie împreună cu Antonia

Ideea cu borcănelul cu buline roșii am avut-o la fiecare din ultimele generații de elevi, în clasa pregătitoare.

Fiind o perioadă de acomodare, de conectare la cerințele școlare, la regulile grupului de elevi și totodată ținând cont de faptul că motivația copiilor la această vârstă e una extrinsecă și de această dată, de comun acord cu elevii, am discutat și am hotărât ,,să colecționăm" buline roșii pentru a vedea și a înțelege  ce urmărim în acest an școlar (punctualitate, consecvență, autogospodărire, finalizarea unor acțiuni, activitate la oră, ajutor dat colegilor/doamnei, relaționare cu ceilalți, atenție, implicare etc).
De mai bine de o lună, elevii CPB se străduiesc să umple borcănelul. În această săptămână, am avut surpriza plăcută ca să fiu anunțată că un borcănel e deja plin. A fost bucurie mare nu numai pentru eleva norocoasă, ci pentru toți (așa îmi doresc să ne bucurăm împreună pentru realizările celorlalți din colectivul clasei noastre).
Copiii știau că cei care reușesc să umple borcănelul cu buline vor fi invitați de doamna la cofetărie (idee pentru care-ți mulțumesc mult, Baboş Ioana!)
Sâmbătă a fost momentul în care mi-am dat întâlnire cu Antonia (fetița ordonată, activă, creativă care și-a umplut prima borcănelul) la o cofetărie în oraș.
Emoții (constructive) au fost de ambele părți, dar repede spontaneitatea ambelor a spart gheața și ne-a adus confortul unei ieșiri în oraș ca două prietene!
Discuțiile au fost diverse: de la familia mea, i-am arătat poze cu cei doi copii ai mei (și nu a crezut că sunt atât de mari), cu soțul, cu nepoțica noastră ... la preferințe (culoare, stil de îmbrăcăminte, mâncare), la momente speciale din copilăria mea și a ei.
Având un meniu pe masă (colorat în roz, culoarea preferată a Antonie) l-a luat și l-a răsfoit reușind (din proprie inițiativă) să recunoască literele învățate.
Tot ea, în timp ce savura prăjitura Amandină (pe care ea și-a ales-o), m-a provocat să căutăm lucruri din jur ale căror denumiri conțin sunetul ,,u" (ultimul sunet studiat).
Am primit și sugestii, sfaturi (cum să procedez în anumite situații la școală, cum să fac în cazul în care elevii vor umple a doua oară borcanul).
A fost un timp de calitate petrecut peste așteptările mele pe care le-am împărtășit aici deoarece mi-am dat seama că putem atât de simplu să aducem fericirea în viața elevilor noștri, în viața noastră... și totodată îi cunoaștem pe elevii noștri în situații concrete de viață, altele decât sala de clasă.
Abia aștept următoarea ieșire!
Prof. Monica Toader

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:54 Ora standard a Europei de Est