Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Născută în State, crescută în Austria, Dominique urmează cursurile universitare în Oradea

„O studentă de zece” a Universității din Oradea

Născută în State, crescută în Austria, Dominique urmează cursurile universitare în Oradea

Studentă a Facultății de Litere, specializarea germană-engleză, Dominique Faina are o biografie mai aparte. S-a născut în Florida, în anul 2001, fiind copilul unei familii de emigranți români. Doi ani mai târziu, părinții ei s-au mutat în Austria. Dominique a absolvit liceul în Krems, un superb oraș situat pe cursul Dunării, nu departe de Viena. La 21 de ani, tânăra decide totuși să se întoarcă în patria natală.

Dominique spune că a luat decizia de a urma cursurile Facultății de Litere a Universității din Oradea fiindcă se simțea „atrasă de limba vorbită de părinți". Indiferent că se aflau în SUA sau în Austria, în casa familiei Faina se vorbea românește. „Eu cred că, prin asta ne-au făcut un bine, nouă copiilor. Părinții ne dădeau cărți în limba română și mergeam la biserica românească", povestește Dominique. Având origini sălăjene, ea venea deseori, în vacanță, la bunici. „Așa am prins foarte mare drag de România. Aici oamenii sunt foarte deschiși și prietenoși". Mi-am spus că ar fi o idee bună să-mi continui studiile acasă". Având o mătușă, care a ajutat-o să se acomodeze în orașul de pe Crișul Repede, Universitatea din Oradea a fost o alegere firească.
Acum, studentă în anul II, tânăra posesoare a trei cetățenii afirmă că n-a regretat nicio clipă revenirea în România. „Aici profesorii te încurajează, dacă văd că îți dorești să înveți și ai potențial. De când sunt aici mi s-au deschis multe oportunități", spune Dominique. În paralel cu studiile universitare, ea lucrează pentru o firmă din Germania și este profesoară suplinitoare de limba germană, la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu". Pasionată de literatura engleză contemporană, avându-i ca autori germani preferați pe: Patrick Süskind, Franz Kafka și Georg Trakl, Dominique spune că își dorește să rămână în țara părinților ei și să devină profesoară de germană la o școală din Oradea, dar se gândește serios și la o mică afacere în domeniul traducerilor.
Lect. univ. dr. Orlando Balaș, profesor de germană la Facultatea de Litere din Oradea, afirmă că Dominique „este o studentă de nota zece". Ea are, nu doar cunoștințe de germană la nivel de limbă maternă, ci și o pronunție foarte îngrijită, „de scenă". Mai mult, spune profesorul ei, „dispune și de un simț filologic înnăscut, putând sesiza și explica subtilele diferențe de sens date de lungimea vocalelor germane sau de contextul cultural în care sunt folosite anumite cuvinte". Lect. univ. dr. Orlando Balaș consideră că aceste calități o recomandă pe Dominique pentru o carieră didactică sau în domeniul audio-vizual. „Dacă va deveni profesoară de germană în Oradea, așa cum își dorește, va fi un mare câștig pentru germanistica din această parte a țării", susține universitarul orădean.
Până atunci, ținând cont de calitățile ei filologice remarcabile, lect. univ. dr. Orlando Balaș i-a propus studentei sale ca, începând cu ediția din 2024, să devină una din vocile variantei audio a cursului său de limba germană - „Limba germană. Simplu și eficient". (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:42 Ora standard a Europei de Est