Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost inaugurat primul incubator de afaceri din Oradea

Marți, 12 decembrie,

A fost inaugurat primul incubator de afaceri din Oradea

Primul incubator de afaceri, denumit „Cresc Oradea Mare", a fost inaugurat marți, 12 decembrie 2023, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat primarul Florin Birta, Alina Silaghi, directorul ADLO, Marius Moș, directorul DMPFI și Ramona Irimeș, coordonatorul centrului de afaceri. Incubatorul funcționează într-o frumoasă clădire, reabilitată și pusă astfel în valoare, cea a fostului Spital de neurologie de pe strada Louis Pasteur.

Având o suprafață de 2.200 mp. incubatorul va găzdui firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creație, animație, dar și alte domenii creative.
„Prin acest proiect a fost reabilitată o clădire emblematică a orașului, o clădire abandonată, al cărei spațiu devine un sprijin pentru firmele din Oradea, pentru start-up-uri. Trebuie înțeles că acest proiect a fost depus spre finanțare europeană, fiind fonduri dedicate doar pentru astfel de incubatoare pe axele de finanțare. Prin urmare, a trebuit să alegem dacă facem acest proiect ori nu îl facem deloc. Valoarea totală a investiției a fost 24 milioane de lei, din care o treime a fost contribuție europeană, iar 2/3 au  fost contribuțiile bugetului local. Le mulțumesc colegilor de la Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, care s-au ocupat de implementarea proiectului, dar și doamnei Alina Silaghi, director ADLO, care s-a ocupat de selectarea celor peste 20 de firme care funcționează deja aici", a precizat primarul Florin Birta.
Lucrările au fost finalizate în luna iulie, iar de atunci au fost furnizate dotările de mobilier precum și echipamentele IT. În interior a fost amenajat spațiul de desfășurare a activității de incubare, cuprinzând în total 15 birouri pentru start-up-uri, 30 spații de lucru în open space, 6 ateliere - spații suport pentru firmele incubate, săli de evenimente și training.
„În 2018 am identificat pentru prima dată posibilitatea realizării unui incubator de afaceri, pentru că parcurile industriale au nevoie de start-up-uri, de companii noi. Incubatorul este o formă prin care sprijinim tinerii întreprinzători. Acesta este gândit ca un centru mult mai complex, la demisol avem ateliere unde putem să facem testări de produse, la parter vom avea și o cafenea, la etaj avem sală de conferință, săli de ședințe, birouri închise, dar și de tip open space", a spus Alina Silaghi, directorul ADLO.
Participanții selectați vor fi găzduiți în Incubatorul de Afaceri pe o perioadă determinată de timp (ciclul de incubare), interval în care beneficiază de suport, servicii de consultanță și spații pentru birouri. Municipalitatea orădeană își dorește astfel să sprijine firmele nou înființate și pe cele cu un istoric scurt de funcționare - maximum 2 ani, prin servicii suport în afaceri. În acest mod, antreprenorii care au intrat recent pe piață vor fi ajutați să facă față mediului concurențial și să supraviețuiască pe termen lung, ajungând la un nivel de stabilitate și autonomie care să le permită funcționarea pe cont propriu.
Lucrările de reabilitare și de amenajare interioară au fost executate de către S.C Conpila SRL (lider de asociere) și Inselma SRL (asociat). Valoarea totală a proiectului este 24,025,930.99 lei (TVA inclus).
Proiectul „Promovarea antreprenoriatului creativ prin dezvoltarea incubatorului de afaceri: Cresc Oradea Mare", având cod SMIS 122936, a fost implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională. Finanțarea investiției a fost asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1B Incubatoare de afaceri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:21 Ora standard a Europei de Est