Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități

3 decembrie

Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități

An de an, din 1992, în data de 3 decembrie, omenirea sărbătorește Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități.

Copiii clasei a IV-a C de la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" din Oradea au fost bucuroși și încântați să participe la o activitate desfășurată în colaborare cu dna psiholog a școlii Florina Brânda și dna prof. de sprijin Anica Puriș. Au ales clasa noastră datorită unei excelente colaborări anterioare, datorită faptului că și noi avem astfel de copii speciali în clasă, datorită maturității de care dau dovadă elevii. Copiii au fost învățați să îi accepte, să îi sprijine, să îi iubească pe cei doi colegi speciali ai lor, să îi implice în activitățile de echipă, să nu se supere atunci când nu câștigă echipa lor datorită neputințelor lor. O atitudine similară au și părinții lor: îi încurajează pe copii să se joace împreună, să îi ajute în pauze, în timpul orelor de curs sau al activităților extrașcolare. Un exemplu de urmat. Felicitări, dragi copii și părinți! Activitatea a fost apreciată de către dna director, prof. Teodora Codău.
,,Lumea lui Ian"
În timpul activității copiii au înțeles ce sunt dizabilitățile, care sunt câteva tipuri de dizabilități, cât e de fragilă granița dintre abilitate și dizabilitate, că ele pot fi dobândite pe parcursul vieții sau chiar de la naștere, cum e de dorit să se raporteze la astfel de persoane fie că sunt colegi, prieteni sau membri ai familiei restrânse sau lărgite. Astfel de copii luptă zilnic cu ei înșiși, cu neputințele lor, fiind susținuți de părinți-eroi care își canalizează toate resursele înspre a-i ajuta să fie autonomi, independenți.
Au vizionat filmulețul ,,Lumea lui Ian", inspirat dintr-o poveste reală de viață. https://www.youtube.com/watch?v=bxQibQ6f9jg
Copiii au spus apoi pe rând ce emoții au simțit, ce au remarcat în diferite momente ale acțiunii, ce i-a impresionat, ce au învățat. E firesc ca nivelul empatiei să fie crescut la cei care au în jurul lor persoane speciale. E firesc să fim toți informați pentru a putea lua atitudinea potrivită la nevoie.
În finalul activității, copiii au confecționat un lanț din hârtii colorate care să simbolizeze unitatea noastră în jurul persoanelor cu dizabilități. Pe fiecare verigă a lanțului, copiii au scris mesaje de încurajare, de apreciere sinceră la adresa unor astfel de persoane. Lanțul a ajuns să completeze decorul bradului din clasă, ca semn de aducere aminte. Lucrurile învățate azi le vom practica zilnic.
Prof. Liana Teodora Sabo
 
Minunat lucru, doamnă Teodora!
Un exemplu de bune practici la clasă și atitudini sănătoase în colectivul clasei!
Asemenea copii nu sunt vinovați cu nimic că s-au născut așa, iar părinții lor sunt cu adevărat eroi, toată viața, pentru atitudinea lor demnă de tot respectul, cinstea și onoarea! (OviDan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:21 Ora standard a Europei de Est