Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cu drag, pentru țara mea!”

Proiectul educațional județean

,,Cu drag, pentru țara mea!”

„Istoria ne cheamă la fapte". Așa începea Marea Adunare de la Alba Iulia în anul 1918, când poporul român înfăptuia Marea Unire și împlinea, pentru totdeauna, idealul său național.

      La 105 ani de la cea mai măreață pagină din istoria poporului nostru, avem șansa de a ne dovedi vrednici urmași ai celor care au înfăptuit Marea Unire.
În acest context, din dragoste pentru neam și patrie, am inițiat Proiectul educațional județean ,,Cu drag, pentru țara mea!" în care parteneri ne sunt Școala Gimnazială  ,,Szalardi Janos"  Sălard, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea, Universitatea din Oradea - Facultatea de Protecția Mediului, GPP Nr. 56 Oradea, Ansamblul Folcloric ,,Bihorul" Oradea, Primăria comunei Toboliu, Biserica Ortodoxă Cheresig şi Biserica Ortodoxă Toboliu.
       Suita de activități din cadrul acestui proiect, pe care o propunem elevilor noștri, are menirea de a-i apropia cât mai mult de cunoașterea faptelor istorice naționale, obiceiurile și tradițiile poporului nostru, de a le încălzi inimile cu sentimentele bucuriei și mândriei că sunt români.
        Participarea activă la aceste activități are rolul de a-i ajuta pe elevi să conștientizeze importanța istoriei, tradițiilor și obiceiurilor, de a trăi ei înșiși istoria pe viu, de a face din aceste activități sărbători ale sufletului de tineri români.
            Având în vedere că în localitatea Cheresig au fost finalizate lucrările la o sală de sport modernă, am considerat oportun ca prima activitate din cadrul proiectului să coincidă cu inaugurarea acestui important spațiu creat pentru a veni în folosul tinerilor din comunitatea noastră.
            Astfel, în data de 29 noiembrie, au avut loc Cheresig o serie de activități dedicate Zilei de 1 Decembrie. Alături ne-au fost: primarul comunei Toboliu, domnul Crăciun Adrian, cadrele didactice partenere în proiect, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Cheresig, elevii clasei a IV-a B de la Colegiul Național ,, Iosif  Vulcan" din Oradea, elevii Școlii Gimnaziale ,, Szalardi Janos" Sălard și dansatorii de la Ansamblul Folcloric ,,Bihorul" din Oradea.
            Activitățile au început cu o paradă a tricolorului de la Școala Gimnazială Nr. 1 Cheresig spre biserica din localitate. Acolo, un sobor de preoți au oficiat slujba de pomenire a eroilor care la 1 Decembrie au înfăptuit Marea Unire și pomenirea Sfântului Andrei, ocrotitorul României.
            După înălțătoarea slujbă, am pornit spre noua sală de sport care urma să fie inaugurată în prezența copiilor, părinților, cadrelor didactice, invitaților, a domnilor inspectori prezenți și oficialătăților locale și județene.
            Programul a continuat cu slujba de sfințire săvârșită de trei preoți, discursul doamnei director profesor Delia Florina Sim, cuvântul domnului primar Crăciun Adrian și al oficialătăților prezente.    
             Pentru a marca așa cum se cuvine sărbătoarea Marii Uniri de la 1 decembrie 1918, d-na profesor Ardelean Florica de la Școala Gimnazială ,,Szalardi Janos" Sălard a susținut o prezentare impresionantă dedicată celui mai important moment din istoria neamului românesc. Spre încântarea celor prezenți, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Cheresig și ai Școlii Primare Nr. 1 Toboliu, coordonați de domnii profesori Pop Marcela, Paina Sorin, Jurca Adriana, Vașadi Cristina și Colar Alina, elevii clasei a IV-a B de la Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea, coordonați de doamna profesor Maria Duma, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szalardi Janos" Sălard, coordonați de domnii profesori Pop Marcel, Borz Florica, Ardelean Florica, Popa Agneta, Rus Elena și Rus Florin și dansatorii Ansamblul Folcloric ,,Bihorul" din Oradea, coordonați de d-l coregraf Silaghi Ioan au susținut un minunat program artistic, compus din cântece patriotice, poezii, dans și joc popular, toate spre cinstirea sărbătorii Marii Uniri de la 1 decembrie 1918.
            Activitatea a fost un real succes pentru întreaga comunitate și un motiv de mândrie pentru cei implicați în realizarea acestui eveniment deosebit.
            Să mergem pe urmele strămoșilor noștri, mândri de neamul nostru românesc, de istoria străveche a acestui popor, mândri că suntem români!
Prof. Alina Maria Colar

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:40 Ora standard a Europei de Est