Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala și valorile profesionale în formarea și dezvoltarea personalității elevului. Abordări interdisciplinare

De la Cercul pedagogic desfășurat la Liceul Tehnologic Special Nr. 1

Școala și valorile profesionale în formarea și dezvoltarea personalității elevului. Abordări interdisciplinare

Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea (director, prof. Vese Alina, director adjunct, prof. Micula Alexandra) a găzduit, luni, 27 noiembrie 2023, Cercul pedagogic, la secțiunea profesori ingineri și maiștri instructori, învățământ special.

          Tema cercului a vizat ,,Școala și valorile profesionale în formarea și dezvoltarea personalității elevului. Abordări interdisciplinare în demersul instructiv-educativ".
          Activitatea de cerc a fost coordonată de d-na prof. ing. dr. Ileana Varga, în calitate de responsabil de cerc. În cuvântul de deschidere, doamna profesor a făcut o scurtă prezentare a ceea ce reprezintă Sistemul de integrare a tinerilor în societate şi în viaţa activă, precum şi folosirea optimă a potenţialului lor, ca elemente esenţiale pentru reducerea riscului excluziunii sociale şi pentru atingerea obiectivului de creştere durabilă a oricărei societăţi, fiind necesară o evaluare a  nevoilor de suport ale tinerilor protejaţi în unităţi rezidenţiale, în termeni de dezvoltare a abilităţilor de viaţă, educaţie, orientare profesională, incluziune şi implicare socială.
          La dezbateri, am fost onorați cu prezența de doamna inspector școlar de specialitate, prof. Erdeli Maria Elena și de directorul AJOFM Bihor, domnul dr. Békési Csaba, care au avut cuvinte de apreciere la adresa colectivului liceului nostru, prin prisma activităților ce se desfășoară în școala noastră, cu referire la munca prestată în laboratoarele de specialitate unde se pregătesc elevii noștri să se integreze pe piața muncii.
          Deosebit de interesantă a fost tema abordată de directorul AJOFM Bihor, domnul dr. Békési Csaba, intitulată „Orientarea în carieră, o soluție pe piața forței de muncă", o temă cu impact asupra demersului de integrare a elevilor absolvenți pe piața forței de muncă și care ne-a captat atenția prin soluțiile oferite și sprijin de colaborare în acest demers.
            În cadrul materialelor prezentate de profesorii ingineri și maiștrii instructori participanți, au fost abordate subiecte de interes care să aducă plusvaloare în actul instructiv-educativ, respectând particularitățile de învățare ale fiecărui elev.
             Iar în discuțiile ce au urmat, am avut prilejul de a împărtăși din experiența profesională, de a populariza exemple de bune practici și de a face cunoscute metode și procedee noi folosite la lecții pentru eficientizarea actului educațional și aplicarea tehnologiilor moderne din dotare.
Expoziție cu lucrările realizate în atelierele de instruire practică...
Cu ocazia cercului pedagogic, a fost organizată și o expoziție cu lucrări realizate în atelierele de instruire practică, în atelierele de creație de la disciplinele de cultură generală (gimnaziu), ba chiar și din internatul școlii, sub îndrumarea specialiștilor: prof. Serte  Marilena, Todică Marcela, Dobai Valentina, Gâzdac Marcela, Balaj Lucia, Praja Dorina, Petrila Otilia, Costan Nicolae, Manea Florentina, Cotca Viorica, Pupoieș Gavril, Niculescu Otilia, Spin Leontin și Luncan Rodica; la cercul de matematică distractivă (coordonat de prof. Hoffman Bronț Viorica și Danciu Adelina) sau la cercul de creație al internatului (condus de pedagogii: Moț Monica, Cătană Florica și Ciont Sorina).

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:12:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...