Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cea mai mare lecție din lume”, alături de UNICEF

Cu ocazia Zilei internaționale a drepturilor copilului, la Grădinița Nr. 52 din Oradea, am participat la

„Cea mai mare lecție din lume”, alături de UNICEF

Cu ocazia Zilei internaționale a drepturilor copilului, Grupa mijlocie A din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea, s-a alăturat inițiativei UNICEF la ,,Cea mai mare lecție din lume", astfel a desfășurat o activitate de educație despre acțiunile colective pe care le putem desfășura pentru prevenirea și diminuarea efectelor negative ale poluării, în special cea care afectează sursele de apă.

 Lecția a debutat cu prezentarea a două pahare transparente pline cu apă. Într-unul era apă curată, iar celălalt conținea apă murdară. A fost fascinant pentru ei să observe cu lupa conținutul paharelor și totodată a fost provocator să emită păreri cu privire la sursa apei poluate. Am folosit ca suport vizual imaginile puse la dispoziție de instituția organizatoare.
Copiii au fost foarte încântați de această activitate, fiind de la început curioși și captivați de tema abordată. Aceștia au exclamat de uimire și au manifestat empatie față de pelicanul și broasca țestoasă care păreau a fi în suferință din cauza poluării. Toți copiii au ales să guste din apa curată. La întrebarea: „Ce credeți că s-ar putea întâmpla dacă am consuma din paharul cu apă murdară?", răspunsurile copiilor au fost interesante: „ne transformăm în zombie verzi", „ne cresc urechi de dinozauri", „ne facem ca iarba", „vom fi castraveți murați", „ne vom îmbolnăvi", „vom merge la doctor". La întrebarea ce putem face să preîntâmpinăm poluarea, un copil a răspuns „să ne luăm ochelari de apă". Legat de drepturile copiilor, au concluzionat că au dreptul la o planetă curată să „putem face plajă‘, „să înotăm cu ochelari" într-o apă curată. Evaluarea activității s-a realizat prin jocul Așa Da, Așa Nu, astfel imaginile cu sursele de poluare au fost așezate pe planșa corespunzătoare. Copiii au fost provocați la jocul „Like / Dislike" să indice cu degetul mare propria lor părere față de fiecare situație de poluare prezentată.
Suntem bucuroși că am luat parte la această inițiativă globală, desfășurând o activitate interactivă și incluzivă la care a fost implicat fiecare copil din grupă.
Prof. Ardelean Aurelia Liana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:20:12 Ora standard a Europei de Est