Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Proiectul School Well-Being 4 All

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Oaspeți din cinci țări (Cipru, Grecia, Spania, Portugalia și Turcia) au participat, în perioada 20-23 noiembrie 2023, la prima activitate organizată în cadrul Parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All (2023-2025), proiect co-finanţat de Uniunea Europeană cu număr de referință 2023-1-RO-01-KA220-SCH-000151520, derulată de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea, instituție care a fost și gazda întâlnirii.

Prima mobilitate a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: îmbunătățirea stării de bine a copiilor cu CES dar și a profesorilor care lucrează cu aceștia, prin activități de învățare/predare/formare.
Pe 20 noiembrie, participanții au avut parte de o primire tradițională la sediul CSEI ,,Cristal", urmată de un cuvânt de bun venit din partea prof. Vesa Maria Ramona, coordonatorul proiectului, și de prezentarea instituției. S-a continuat cu un scurt moment artistic Well-Being pupet theater, un dans al păpușilor cu teme muzicale din folclorul țărilor partenere.
Primul workshop a avut ca temă Yoga pentru copiii cu probleme comportamentale. În cadrul acestuia, participanților le-au fost prezentate, de către cadrele didactice cu rol de formator, prof. Kover Monica, prof. Moldovan Mihaela și prof. Roman Stela, câteva informații generale despre beneficiile practicării yoga pentru copii și programul derulat în cadrul instituției orădene. Apoi, participanții au desemnat prin vot secret logo-ul parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All. A câștigat simbolul realizat de partenerii din Cipru. Fiecare școală parteneră a avut ocazia să-și prezinte activitatea și modul de lucru.
Workshop-ul din ziua a doua a fost dedicat înotului senzorial, activitate coordonată de către Dura Anca, Buboiu Bianca și Roman Stela, profesori cu rol de formator. Prima parte a activităţii a fost dedicată familiarizării partenerilor cu noţiuni teoretice despre această metodă şi obiectivele urmărite, iar apoi musafirii au urmărit desfăşurarea unei activităţi de înot senzorial.
În a treia zi (22 noiembrie), s-a desfășurat workshop-ul ,,Kadans - terapie prin dans" pentru copiii cu tulburări din spectrul autist, coordonat de profesorii cu rol de formator: Boros Györgyi, Burcă Emilia și Oprea Eva. Kadans-ul este o metodă de terapie prin dans care îmbunătățește și dezvoltă mișcările, coordonarea și abilitățile de imitație, abilitățile sociale, abilitățile emoționale, dar și cele de comunicare prin dans la copiii cu tulburări de spectru autist.
În cea de-a patra zi (23 noiembrie), profesorii au participat la workshop-ul metode de gestionare a stresului profesional la cadrele didactice care lucrează cu copiii cu cerințe educațive speciale. Profesorii, cu rol de formator, Vesa Maria Ramona, Bar Emoke și Copăcian Aurelia, au prezentat aspecte teoretice despre jocuri de team building, și au organizat ateliere creative și tehnici de management al stresului la locul de muncă prin relaxare, în cadrul cărora au fost exersate diverse jocuri: de cunoaștere, intercunoaștere și de energizare. În cadrul unui joc creativ, participanții au fost invitați să ilustreze școala ideală în cadrul a trei ateliere: primul atelier prin muzică, al doilea atelier utilizând tehnici artistico-plastice (desen, pictură, colaj) și al treilea, printr-o reprezentație de teatru. A doua parte a activității a fost dedicată creării stării de bine prin metode de relaxare. Participanților li s-a prezentat Tehnica de relaxare Jabobson, iar, în încheiere - Locul preferat - un exercițiu de meditație și relaxare.
La finalul activității de predare/învățare/formare, participanții au formulat aprecieri pozitive în ceea ce priveşte organizarea activităţilor, derularea acestora, fiind subliniate originalitatea şi utilitatea metodelor prezentate.
În încheiere, participanților li s-au înmânat certificatele de participare la activitatea de învățare/predare/formare.
După finalizarea mobilităţii, cadrele didactice participante vor trebui să implementeze în şcolile lor elemente din strategiile prezentate pentru îmbunătățirea stării de bine.
Pe lângă activitățile cuprinse în proiect, oaspeții au avut posibilitatea de a se familiariza cu cultura, specificul și istoria noastră locală și națională prin vizitarea unor obiective turistice reprezentative ale orașului nostru.
Prof. Vesa Maria Ramona,
coordonator parteneriat de cooperare Erasmus+

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:47:52 Ora standard a Europei de Est