Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Masă rotundă dedicată consilierilor școlari la Universitatea din Oradea

„Consilierea educațională a noilor generații”

Masă rotundă dedicată consilierilor școlari la Universitatea din Oradea

Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera (CCSC) și Facultatea de Științe Socio-Umane, ale Universității din Oradea au organizat, vineri, 24 noiembrie 2023, un eveniment dedicat consilierilor școlari.

În cadrul workshop-ului „Consilierea educațională a noilor generații", experți ai Facultății de Psihologie și reprezentanți ai CCSC au abordat, împreună cu consilierii școlari, teme precum: Metode și tehnici de consiliere a elevilor, Mentoratul - de la profesie la practică sau Bune practici în consilierea noilor generații.
„Scopul nostru final este acela de a-i sprijini pe consilierii școlari să fie cât mai eficienți în munca lor cu elevii, să-i ajute pe aceștia să-și dezvolte abilitățile personale și, nu în ultimul rând, să creăm o rețea care să permanentizeze relațiile Universității din Oradea cu școlile și, în mod special, cu consilierii școlari", afirmă conf. univ. dr. Mihai Marian, directorul proiectului.
Consilierii școlari, prezenți la masa rotundă, au fost provocați de gazde să vorbească despre ideile lor și să își împărtășească dificultățile cu care se confruntă în munca lor.
„Suntem foarte atașați de ideea de a strânge cât mai bine relația cu consilierii școlari. Cred că avem multe resurse pe care putem să le punem la un loc în interesul elevilor; modele de bune practici, metode deja aplicate de CCSC în colaborarea cu consilierii școlari, schimburi de idei și informații, utile pentru noi toți", a precizat directoarea CCSC, psiholog dr. Adriana Borza. „În cele din urmă, scopul consilierilor școlari și al nostru este același, de a-i sprijini pe elevi în vederea creșterii performanței lor educaționale și pentru integrarea în mediul social. Aceasta înseamnă inclusiv să-i ajutăm pe tineri în orientarea spre alegerile școlare viitoare. Ne propunem să facem acest lucru mergând în liceele din localități cu o populație mai mică de 10.000 de locuitori și vorbindu-le elevilor despre cât e de important să urmeze studiile universitare", a mai spus psiholog dr. Adriana Borza.
Proiectul „Șanse egale pentru accesul la învățământul superior prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere educațională" (ACCES IN) își propune să crească accesului la învățământul superior și incluziunea socială, prin promovarea ofertei educaționale a Universității din Oradea în rândul elevilor din mediu rural și în orașe sub 10.000 de locuitori, dar și să îmbunătățească serviciile de consiliere educațională în cadrul Universității din Oradea, pentru studenții aflați în situații de risc și abandon universitar. Finanțator al proiectului este Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), prin Fondul de Dezvoltare Instituțională. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:55 Ora standard a Europei de Est