Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comitetul Olimpic și Sportiv Român a acordat premiul I unui elev din Salonta - Andrei Ovidiu Petrache!

La Casa Olimpică din București,

Comitetul Olimpic și Sportiv Român a acordat premiul I unui elev din Salonta - Andrei Ovidiu Petrache!

Al doilea an, consecutiv, Andrei Ovidiu Petrache, elev al Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta (director prof. Florentina Galea), urcă pe podiumul Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR). Anul acesta, Andrei a pășit pe cea mai înaltă treaptă - Locul I, fiind laureat la nivel național cu Premiul I pentru poezie, în cadrul Concursului de literatură și jurnalism sportiv „Un condei numit Fair-Play" - ediția XXIII (2023).

Poezia „Lacrimi de aur", semnată de Andrei Ovidiu Petrache, este creația lirică înscrisă anul acesta de profesoara Roxana Ilieș în concursul organizat, la nivel național, de Departamentul Educație Olimpică, Sport Școlar și Universitar al Academiei Olimpice Române din cadrul COSR, în parteneriat cu Ministerul Educației, prin intermediul inspectoratelor școlare județene.
Poemul elevului salontan este o odă adusă pugilistului olimpic ucrainean Maksym Galinichev, medaliat cu aur la Campionatele Europene de Box pentru Tineret (2018), care a murit pe front în războiul cu Rusia, în timp ce era înrolat într-o brigadă a Armatei Ucrainei din regiunea Luhansk.
Vineri, 24 noiembrie 2023, la București, la Casa Olimpică a Comitetului Olimpic și Sportiv Român, elevul Andrei Ovidiu Petrache a primit premiul I, pe țară, din partea juriului Concursului național de literatură și jurnalism sportiv „Un condei numit Fair-Play", la secțiunea „Poezie, categoria 15-18 ani".
Premiul i-a fost acordat de Simona Amânar (director al Academiei Olimpice Române - AOR) și de Mina-Maria Rusu (inspector general de Limba și literatura română și consilier superior la Ministerul Educației).
La festivitatea de decernare a premiilor și diplomelor, organizată de Departamentul Educație Olimpică, Sport Școlar și Universitar al AOR din cadrul COSR, Andrei a fost însoțit de Roxana Ilieș, profesoara sa de Limba și literatura română din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta. Prof. Roxana Ilieș a primit Premiul de excelență din partea prof. univ. dr. Mina-Maria Rusu - președintele comisiei de jurizare.
Comitetul de decernare a premiilor a fost format din sportivele olimpice Simona Amânar și Andreea Răducan, alături de prof. univ. dr. Mina-Maria Rusu. Din județul Bihor a mai urcat pe podiumul național de premiere, alături de Andrei Ovidiu Petrache (premiul I la secțiunea „Poezie", 15-18 ani) de la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta, eleva Giulia Tanco (premiul I la secțiunea „Cronică-Reportaj", 11-14 ani), de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd, coordonată de prof Ana Morong. Pe a treia treaptă a podiumului a urcat elevul Horia Poenaru (premiul III la secțiunea „Proză", 7-10 ani), de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, coordonat de prof. Gabriela Lucaciu Codorean. Eleva Iulia Călina Brîndaș de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel" din Oradea, coordonată de prof. Mihaela Fildan, a obținut mențiune I la secțiunea „Proză", 15-18 ani. 
Anul trecut, în cadrul ediției a XXII-a, juriul Concursului național de literatură și jurnalism sportiv „Un condei numit Fair-Play" a remarcat talentul elevului Andrei Ovidiu Petrache care, îndrumat de prof. Roxana Ilieș, a primit din partea Comitetului Olimpic și Sportiv Român „premiul III", la nivel național, cu poezia „Mâna sufletului meu". Andrei a fost premiat în anul 2022, alături de alți doi elevi orădeni, care au reprezentat județul Bihor la secțiunea „Proză", sub coordonarea profesoarei Gabriela Codorean de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea: Ana Daria Osiceanu (titlul lucrării: „Cursul de înot") și Horia Poenaru (titlul lucrării: „O mână de ajutor"). Creațiile lor au fost publicate în Buletinul Informativ al AOR și al COSR - „Spirit Olimpic" - ediția nr. 55 din 2022, urmând ca în ediția de anul acesta să fie publicate și creațiile literare ale elevilor bihoreni premiate la nivel național, vineri, 24 noiembrie 2023, la București.
Suntem încântați și copleșiți de rezultatele excelente obținute de elevii bihoreni la concursuri naționale!
Iar Andrei excelează și de această dată, chiar dacă nu este vorba de Paris...!
Felicitări, dragilor! Voi sunteți cei mai minunați și mai străluciți ambasadori ai Bihorului!
(OviDan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:30:11 Ora standard a Europei de Est