Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința, cu participare internațională, intitulată ,,Previziuni și provocări în secolul XXI, în Drept”

Vineri, în Aula Albastră a Universităţii ,,Agora”, s-a desfășurat

Conferința, cu participare internațională, intitulată ,,Previziuni și provocări în secolul XXI, în Drept”

Aula Albastră a Universității ,,Agora" din Oradea a găzduit, vineri (24 noiembrie 2023), cea de-a XVII-a ediție a Conferinței ,,Previziuni și provocări în secolul XXI, în Drept".

Lucrările conferinței au fost deschise de domnul decan Radu-Gheorghe Florian, care a salutat participanții la conferință, studenții, cadrele didactice, precum și invitații din Italia și din centrele universitare partenere din Alba Iulia, Arad, Cluj-Napoca și București, din Spania, precum și colaboratorii din instituțiile partenere, Poliția Locală și Inspectoratul de Poliție al județului Bihor și Baroul de Avocați..., dar și invitatul special al evenimentului, doamna profesor dr. Karina Ochiș, din Elveția...
Protecția femeilor în lumina dreptului italian
După cuvântul de deschidere, prima comunicare a aparținut avocatului, profesor doctor Francesco Miraglia, care a dezbătut problematica protecției femeilor/fetelor față de violența în familie, dar și în cadrul societății în general, în sistemul de drept italian, în lumina identificării unui sistem sancționator penal dar și educațional care să conducă la prevenirea și reducerea drastică a violenței față de gen.
Tot cu elemente din sistemul de drept italian, dl. Daniele Ferrari a continuat expunând cu elocvență cazuri particulare de aplicare a principiilor din dreptul familiei (nesepararea copilului de părintele său) în materia imigrației ilegale, un fenomen cu o ascensiune îngrijorătoare mai ales la granițele naturale din sudul Italiei.
Leadership & management
Importanța leadership-ului in organizații a fost tema aleasă și prezentată de reputata d-nă profesor doctor, asociat la Școala Doctorală de business din Elveția, care a prezentat o succintă definiție a leadership-ului,  cu referiri la mențiuni ale acestei noțiuni încă din antichitate, evul mediu și până la literatura modernă, actuală. Totodată a explicat dihotomia dintre noțiunea de leadership si management, caracteristicile unui manager versus lider în diferitele etape de existență și dezvoltare a unei organizații  economice și nu numai.
O intervenție, on-line, din Madrid
În cadrul conferinței am avut și o intervenție on-line tocmai din Madrid, de către dl. Faustino Gudin, judecător cu experiență de peste 25 de ani, profesor la Universitatea Națională de Educație la Distanță din Madrid,  care a vorbit despre necesitatea dezvoltării reglementării juridice a protecției mediului, având ca pivoți de reglementare principii de drept ce urmează a fi adoptate la nivelul de reglementare a Uniunii Europene, cum ar fi:  cooperare judiciară între statele membre, in dubio pro natura, mediul înconjurător nu mai este un obiect al protecției juridice, ci devine un subiect de protecție juridică, specializarea în protecția mediului a magistraților, și implicit a instanțelor de judecată etc. De asemenea ne-au fost prezentate diferite sisteme de drept din Suedia până în Australia, unde există curți specializate în protecția juridică a mediului, țări care se bucură și de o reglementare amănunțită a acestei problematici.
De la bullying la protecția animalelor
Bullying-ul în spațiul virtual și mai ales în cadrul rețelelor sociale a fost următoarea temă prezentată de dl. George Șinca, profesor asociat la UBB Cluj-Napoca. Cu această ocazie au fost tratate pe larg consecințele bullying-ului asupra adolescenților, și nu numai, exemple de hărțuire în mediul online, modalități de prevenire și sancționarea bullying-ului.
Ulterior am asistat la o nouă prelegere interesantă referitoare la nou înființata structură din cadrul Poliției Române referitoare la poliția animalelor, prelegere susținută comisar-șef Alb Nicoleta din cadrul IPJ Bihor, Biroul pentru Protecția Animalelor. Astfel, s-a prezentat obiectul de activitate al acestei structuri de poliție, situațiile delicate în care sunt identificate abuzuri asupra animalelor domestice sau asupra celor protejate, prezentându-se totodată și sistemul sancționator penal și contravențional în domeniul protecției juridice a animalelor.
De la armele airsoft la economia digitală
Inspectorul principal Chereji Andrei Cristian și subinspectorul Cocian Bogdan din cadrul Serviciului Criminalistic, Inspectoratul de Poliție al Județului Bihor, au prezentat, de asemenea, teme extrem de interesante referitoare la regimul armelor, și în special al armelor airsoft, respectiv la folosirea judicioasă a urmelor papilare obținute cu ocazia cercetării la fața locului.
Provocările și consecințele mai puțin cunoscute și mediatizate ale dezvoltării economiei digitale (hardware și software) a fost tema foarte bine primită de audiență, și prezentată de prof. dr. Bogdan Manole de la Universitatea 1 Decembrie Alba Iulia. Au fost prezentate consecințele juridice ce pot apărea cu ocazia digitalizării activității, atât în mediul privat cât și în domeniul administrației publice centrale și locale în relația lor cu persoanele fizice sau juridice beneficiare ale serviciilor publice.
Sofia & Daiana de la Agora la Barou
Nu în ultimul rând, am asistat cu mult interes la prelegerea a două tinere avocate stagiare: Dume Sofia și Popa Daiana din Baroul Bihor care au ales teme juridice actuale referitoare la regimul juridic al NFT din punct de vedere al dreptului de proprietate intelectuală, respectiv regimul juridic al clauzei penale ca măsură coercitivă de obținere a executării în natură a obligației civile.
Așa după cum avea să conchidă domnul decan Radu-Gheorghe Florian, ,,toate temele prezentate în cadrul conferinței s-au bucurat de un real interes din partea audienței care a adresat întrebări, ce au condus la discuții constructive.
Pentru toate aceste motive, mulțumim tuturor participanților la conferința studenților, dar și cadrelor didactice, lansându-le de pe acum invitația fermă de a participa și la următoarea conferință organizată de Universitatea ,,Agora" din municipiul Oradea".
Pe Facebook OviDan, pagină de educație, aveți parte și de două surprize video... cu doamna profesor dr. Karina Ochiș, din Elveția, și doamna prorector Gabriela Bologa!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:23 Ora standard a Europei de Est