Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința ,,Soluții inovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură”

În cadrul proiectului ,,Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole”

Conferința ,,Soluții inovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură”

În cursul zilei de 16 noiembrie 2023, în sala de festivități din cadrul Facultății de Protecția Mediului Oradea, a avut loc conferința ,,Soluții inovative bazate pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru agricultură" din cadrul proiectului ,,Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole", acronim ALTERAGRI - cod ROHU-426.

În cadrul evenimentului au participat reprezentanți ai unor firme din domeniul privat și de la Oficiul Fitosanitar Bihor, care au susținut prezentări în domeniul soluțiilor inovative bazate pe tehnologia informației și comunicațiilor în agricultură. Ca și subiecte principale au fost dezbătute: Programe alternative și aplicații inovative în agricultură prin utilizarea dronelor; Platforme web în agricultură; Utilizarea instrumentelor digitale în activitatea curentă a Oficiului Fitosanitar Bihor; Rolul inteligenței artificiale în agricultură.
Liderul de proiect este Direcția pentru Agricultură Județeană Bihor, în timp ce  partenerii proiectului sunt: Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Bihor - OSPA si Fundația de Interes Public ,,Știință pentru mediu" Tudomány a Kőrnyezetünkert Kőzhasynú Alapitvány din Debrecen, Ungaria - TUDKA.
Perioada de implementare a proiectului este 1 mai 2021 - 31 decembrie 2023.
Bugetul total al proiectului este 1.697.320,00 euro (din care 1.427.422 euro din FEDR și 251.898 euro din cofinanțare națională).
Obiectivul general al proiectului este revitalizarea și sprijinirea viabilității economice a profesiilor și tehnologiilor agricole tradiționale din regiunea Programului - cum ar fi cânepa în Ungaria, respectiv lâna și alte plante tehnice în România.
Proiectul ALTERAGRI - cod ROHU426 - ,,Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole" este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.
George Pecherle

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:56:59 Ora standard a Europei de Est