Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilitate de tip Job Shadowing (Erasmus+) la Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea

„Schimbăm vieți și deschidem minți”

Mobilitate de tip Job Shadowing (Erasmus+) la Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea

Deținerea acreditării Erasmus (2021-2027) marchează, pentru școala noastră, un pas important în dezvoltarea instituțională, cu impact direct asupra întregii comunități școlare. Acreditarea ne permite să obținem finanțare pentru dezvoltarea resursei umane, respectiv dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.

Acest tip de formare, de tip „job shadowing", se desfășoară ca un stagiu observativ, în care profesori din țări diferite învață unii de la alții, își împărtășesc reușitele, dar și dificultățile, află despre noi metode de predare, dar și despre reguli eficiente aplicate la nivelul școlii, toate acestea pentru a îmbunătăți tipul de educație furnizată.
În perioada 23-27 octombrie 2023, doi profesori de la instituția spaniolă C.E.I.P. „Jose Rodriguez Cruz" din orașul Villafranca de los barros, d-na María Teresa Flores Valenzuela și Brígida Roco Ramírez, au participat, timp de cinci zile, la mobilitatea de tip Job Shadowing (stagiu observativ) în cadrul Școlii Gimnaziale „Szacsvay Imre" din Oradea, jud. Bihor. Schimbul de bune practici a fost realizat cu sprijinul programului Erasmus +, Acțiunea Cheie 1 - Educație Școlară (SCH), Contract cu numărul 2022-1-RO01-KA120-SCH-000112053. Scopul acestei mobilități a fost de a oferi unei școli europene un model românesc, european, prin care să creăm un mediu prietenos cu practicile ecologice de la nivel european, de a crea un mediu de învățare incluziv, deschis tuturor elevilor și de a fi conectați la practicile digitale specifice societății de astăzi.
Obiectivele mobilității: Dezvoltarea competențelor interculturale ale cadrelor didactice și a strategiilor de lucru pentru o abordare curriculară adaptată la grupuri de elevi cu niveluri culturale și de învățare  diferite; Participarea profesorilor spanioli, în calitate de observatori, la orele de curs din școala noastră, pentru a învăța noi metode de predare activ-participative, inclusiv instrumente de lucru digitale, pentru a facilita accesul tuturor elevilor la o educație de calitate; Cunoașterea specificului școlii noastre: activități extracurriculare cu tradiție și modalități de lucru cu elevii cu nevoi speciale; Formarea unei atitudini pozitive față de mediul înconjurător prin stimularea curiozității de a cerceta realitatea înconjurătoare; Schimbul de bune practici în materie de management educațional.
Desfășurarea stagiului observativ:
Activitatea propriu-zisă a început cu o ședință de lucru la sediul Școlii Gimnaziale „Szacsvay Imre" din Oradea în cadrul căreia au fost prezentate informații despre specificul școlii, sistemul de învățământ românesc, programul stagiului observativ. Profesorii spanioli au vizitat toate cele trei clădiri ale școlii, descoperind sălile de clasă și toate facilitățile școlii. Primirea oficială s-a realizat într-un cadru festiv, în curtea școlii din fiecare clădire, la care au participat toți elevii și cadrele didactice din școală. În cadrul acestei festivități, elevii noștri și-au prezentat școala și au prezentat câteva momente artistice împreună cu cadrele didactice. De asemenea, profesorii din Spania au realizat prezentarea școlii primare „Jose Rodriguez Cruz" din orașul Villafranca de los barros, dar și a regiunii Badajoz, regiune în care se află instituția spaniolă, s-au prezentat colegilor români, au vorbit despre propria activitate didactică, iar la sfârșit, a fost realizată o sesiune de Questions and Answers, în cadrul căreia elevii noștri au pus întrebări profesorilor spanioli, iar aceștia au oferit răspunsurile mult dorite nu numai în limba engleză, dar și în limba spaniolă.
Principalele activități derulate:
1.Fiecare participant la mobilitate a asistat la orele repartizate conform orarului;
2.În cadrul stagiului observativ au fost înserate activități precum: oră de limba engleză /Captain Green la clasa a III-a B și The Green Planet la clasa a VIII-a J, oră interactivă și experimentală de biologie, oră interactivă de geografie în cadrul căreia au fost prezentate în paralel cele două țări - România și Spania, din punct de vedere geografic, dar și cultural și industrial;
3.Activități extracurriculare, prezentarea orașului Oradea, vizită la muzee, vizită la Huta Slavia, dar și  prezentarea culturii și tradițiilor bihorene;
5.Activități de sprijin pentru elevii cu CES: învățare activă, prin joc și elemente vizuale;
6.Împărtășirea practicilor de secretariat și de management educațional;
Ce au descoperit profesorii spanioli în școala noastră?
O noutate pentru ei a fost alternativa Step by step de la învățământul primar;
Tehnica de lucru în perechi și/sau în grupe este utilizată aproape la fiecare oră, ceea ce la ei nu se întâmplă;
Ora de curs ține 45/50 minute, pe când în Spania ține două ore, fără pauză, elevii schimbă doar clasa. La ei pauza durează o jumătate de oră;
În incinta școlii există cantină și internat;
Elevii nu au voie cu telefonul la școală și își petrec pauza obligatoriu afară;
Procesul de predare-învățare se axează pe dezvoltarea competențelor elevilor, elevii sunt încurajați permanent să comunice.
„Schimbăm vieți și deschidem minți"
Formarea cadrelor didactice prin participarea la mobilități de tip job shadowing are un impact deosebit asupra experienței de predare: profesorii devin mai deschiși către învățarea reciprocă, către colaborarea în cadrul proiectelor, spre învățarea limbilor străine, precum și mai motivați pentru utilizarea aplicațiilor digitale atât în predare, cât și în activitatea de evaluare.
„Changing lives and opening minds" - „Schimbăm vieți și deschidem minți", sloganul Erasmus, reflectă în mod realist impactul participării cadrelor didactice la aceste mobilități, asupra procesului instructiv-educativ, ai cărui beneficiari direcți sunt elevii.
Ca finalitate a programului de job-shadowing este Scrisoarea de apreciere pe care colectivul nostru l-a primit de la direcțiunea școlii spaniole în semn de mulțumire și apreciere pentru modul în care au fost primiți și tratați colegii din Spania, dar și pentru multiplele activități la care au participat aceștia.
Această activitate va fi urmată de o mobilitate a școlii spaniole la școala noastră în martie 2024 și o vizită a cadrelor didactice și a elevilor școlii noastre în comunitatea Badajoz în mai 2024.
            Prof. Sele Tünde,
            coordonator proiect

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:03 Ora standard a Europei de Est