Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesaje anti-violență și de prevenire a abuzurilor transmise de elevi ai LTBE Oradea

Campania națională ,,19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”,

Mesaje anti-violență și de prevenire a abuzurilor transmise de elevi ai LTBE Oradea

În perioada 1-19 noiembrie 2023, elevi din clasele a V-a B, a VII-a A, a IX-a B, a X-a A, a X-a B, a XI-a A, a XI-a B, a XII-a A și a XII-a B, sub coordonarea profesorilor diriginți, au ales să se implice în campania națională ,,19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor", ediția a 11-a.

Dna prof. Anca Știube, diriginta clasei a V-a B, a dezbătut problema abuzurilor diverse asupra copiilor, elevii realizând ca și produse finale ale temelor prezentate, desene, eseuri și chiar un joc de rol.
Dna prof. Rodica Moțiu, l-a avut ca și invitat pe dl Marius Șinca, expert în securitate cibernetică și președinte al Fundației Șinca. Împreună cu elevii clasei a VII-a A, cei doi au desfășurat o activitate pe tema bullyingului/cyberbullyingului, având ca și scop o mai bună prevenire a fenomenului violenței asupra copiilor și a tinerilor, în vederea schimbării comportamentului social, a prevenirii hărțuirii.
Elevii claselor a X-a A, a X-a B și a XI-a A, împreună cu prof. dr. Alina Burcă și prof. Gabriela Necea au discutat teme precum  Siguranța online, respectiv, Traficul de persoane, sub îndrumarea prof. psiholog Ioan Tamaș. S-au prezentat mesajele malware de tip Flubot ca instrument pentru fraudele prin SMS, respectiv, pași pentru protejarea contului de internet banking în cazul unui malware, fraudele legate de investiții financiare - investment frauds, precum și caracteristici generale pentru identificarea lor, pericolele social media privind traficul de persoane etc. S-au discutat și modalități eficiente de prevenire a fraudelor, cum ar fi educația financiară, educația digitală, raportarea oricăror suspiciuni de fraudă. De asemenea, s-au prezentat pași pentru a nu deveni victimă a traficului de persoane și două link-uri utile pentru a obține informații suplimentare.
Dna prof. dr. Alina Burcă, împreună cu elevi din clasele a X-a B, a XI-a B, a XII-a A și a XII-a B, a dezbătut probleme legate de orice abuz sau violență, cu precădere asupra copiilor, pornind de la temele sugerate de organizatorii acestei acțiuni la nivel național: Prevenirea violenței sexuale și a abuzurilor sexuale asupra copiilor, Prevenirea hărțuirii și Prevenirea practicilor tradiționale dăunătoare. Elevii acestor clase au realizat eseuri pe aceste teme și filmulețe care să se înscrie în această campanie împotriva violenței. Cele mai reușite contribuții ale lor au fost redirecționate către domnul senator Adrian Hatos.
Dna prof. Ramona Iștoc, dirigintă a clasei a XII-a A, împreună cu dnul prof. Florin Iștoc, diriginte al clasei a IX-a B, au organizat mai multe dezbateri la clasă, temele abordate fiind Prevenirea hărțuirii, a traficului de copii, prevenirea dependenței și abuzurilor de substanțe, discriminarea bazată pe starea de sănătate și copiii străzii. Elevii au avut ocazia să discute și cu reprezentanți ai Centrului Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea, care le-au oferit informații utile pentru a înțelege efectele negative ale consumului de substanțe dăunătoare, precum și soluții eficiente de prevenire a consumului și dependenței de astfel de substanțe.
Elevii au lucrat în echipe pentru a realiza afișe/colaje/desene cu mesaje sugestive, în vederea susținerii unei culturi preventive, de stopare a violenței împotriva copiilor și a tinerilor. În acest sens, elevii de liceu au prezentat colegilor de gimnaziu rezultatele muncii lor, încurajându-i să-și formeze de mici o atitudine pro-activă, o cultură preventivă, de denunțare a actelor de violență și de susținere a tuturor celor abuzați, oprimați.
Elevii s-au angajat activ în promovarea mesajelor anti-violență, manifestând un interes crescut și implicându-se în diverse inițiative menite să sensibilizeze comunitatea școlară cu privire la importanța non-violentei și a unui comportament respectuos.
Elevii implicați în campanie au marcat prin activitățile pe care le-au desfășurat, sub îndrumarea profesorilor lor, Ziua internațională de prevenire a abuzului asupra copilului - 19 noiembrie și 20 noiembrie - Ziua internațională a drepturilor copilului.
Prof. Ramona Iștoc,
consilier educativ LTBE

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:03 Ora standard a Europei de Est