Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Săptămâna Educației Globale” la Liceul Internațional ,,Agora”, Oradea

„Pace pentru planetă. O planetă a păcii”

,,Săptămâna Educației Globale” la Liceul Internațional ,,Agora”, Oradea

Săptămâna globală a educației este o inițiativă anuală de sensibilizare la nivel mondial, care se desfășoară în a treia săptămână din noiembrie. Este un apel de a ne regândi lumea împreună, folosind Educația globală ca instrument de solidaritate și schimbare și de a contribui la o lume mai durabilă și echitabilă. În timpul săptămânii, sunt împărtășite soluții pentru a ne regândi obiceiurile și modurile de a trăi, de a cheltui și de a consuma, dar și pentru a găsi noi moduri de educație și socializare.

În 2023, acțiunile ,,Săptămânii Globale a Educației" s-au concentrat pe doi dintre cei cinci piloni ai agendei 2030 (oameni, planetă, prosperitate, pace și parteneriat). Sloganul acestei ediții este: „Pace pentru planetă. O planetă a păcii".
Peste 300.000 de participanți s-au alăturat anul acesta la Săptămâna globală a educației iLEGEND, care implică mii de activități în jurul educației pentru cetățenie globală, ODD-urile și coresponsabilitatea tuturor de a le atinge. ,,Săptămâna Globală a Educației" este organizată de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei împreună cu Rețeaua Globală de Educație.  Educatorii și studenții au subliniat importanța educației pentru pace. Promovarea educației pentru pace este esențială în promovarea unei culturi a non-violenței, soluționării conflictelor și justiției sociale. Conflictele complexe care se petrec în lume au fost explicate tinerilor prin activități adaptate.
La Liceul Internațional ,,Agora" s-au organizat prezentări și dezbateri care s-au concentrat pe înțelegerea diferitelor culturi, pe abordarea pașnică a conflictelor și pe promovarea empatiei și a compasiunii.
În contextul geopolitic actual, elevii au învățat despre importanța păcii între națiuni, despre lupta pentru menținerea păcii, atât a unor lideri mondiali, cât și a unor organizații.
La atelierele de lucru, elevii au prezentat munca unor astfel de lideri și organizații în special a celor care au fost răsplătiți cu premiul Nobel pentru pace. Să sperăm la o viață fără conflicte militare, să milităm pentru pace, non-violență, compasiune; sunt lucruri pe care elevii școlii noastre le-au înțeles odată mai bine cu ocazia acestor ateliere de lucru, a studiului individual pentru realizarea prezentărilor, a materialelor prezentate. Se cuvine să subliniem că Liceul Internațional ,,Agora" găzduiește încă de la începutul războiului din Ucraina mai mulți elevi care au găsit la această școală un mediu prielnic pentru a-și continua studiile cu colegi prietenoși, empatici care i-au primit cu multă înțelegere și i-au ajutat să se acomodeze într-o perioadă în care cel mai important lucru de care aveau nevoie era chiar această nevoie de compasiune.
Prof. Monica Nistor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:37:07 Ora standard a Europei de Est