Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şapte „minți strălucite” orădene s-au întors cu un premiu special de la Cluj-Napoca

În cadrul programului Academia „Descoperă-ți pasiunea în IT”

Şapte „minți strălucite” orădene s-au întors cu un premiu special de la Cluj-Napoca

„Minți strălucite" - o echipă formată din studenți ai Universității din Oradea a câștigat premiul special al unui concurs de IT.

Șapte studenți ai Universității din Oradea, coordonați de doi specialiști dintr-o companie locală, au câștigat un premiu special la un concurs de IT din Cluj-Napoca. Tinerii orădeni au impresionat juriul cu aplicația „ParkBuddy", care propune soluții pentru criza locurilor de parcare.
Echipa este alcătuită din studenții: Dora Murgescu, Raul-Alexandru Buda, Achim-Mircea Cadar, Ioan-Ervin Petz, David Popa, Alexandru-Cosmin Pop și Patricia-Claudia Toie. Mentorii lor sunt Daniel Bran și Roland Vereș, specialiști în cadrul Fortech, o companie GlobalLogic.
În cadrul programului Academia „Descoperă-ți pasiunea în IT" (DpIT), dezvoltat de ONG-ul cu același nume din Cluj, au fost selectați tineri pentru un training de șase luni, timp în care, ajutați de cei doi specialiști, au dezvoltat o soluție IT la o problemă identificată de ei.
Anul acesta, 120 de elevi și studenți, din toată țara, s-au înscris la programul DpIT, cele mai bune idei fiind premiate în cadrul unei gale care a avut loc luni, 13 noiembrie 2023, la Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca.
„ParkBuddy" este o aplicație prin care inițiatorii își propun să ofere soluții pentru gestionarea locurilor de parcare private din zonele aglomerate ale orașelor. Ideea echipei orădene este că proprietarii de case sau terenuri, din zona centrală sau de pe bulevarde aglomerate, ar putea să închirieze locuri de parcare din curțile lor. Daniel Bran, unul din mentorii echipei orădene, spune că echipa lui a venit cu această soluție pornind de la realitatea că locurile de parcare publice sunt, adesea, prea puține, comparativ cu nevoile reale ale șoferilor. Folosind aplicația, un conducător auto va putea să vadă ce locuri de parcare sunt disponibile pe domeniul privat al localității și chiar să rezerve unul. Ocuparea unui asemenea loc de parcare privat va presupune o taxă, iar banii se vor împărți între proprietarul curții și echipa „ParkBuddy".
Ideea a fost remarcată de juriul format din specialiști, așa că orădenii au primit un premiu special și, drept recompensă, mai multe gadgeturi.
„A fost o ediție memorabilă. Am văzut la lucru tineri deosebit de talentați, gata să schimbe încă de azi lumea de mâine. Sunt minți strălucite pe care vrem să le păstrăm aici, în România. De aceea este important ca și alți actori sociali și economici să se implice în stimularea creativității lor și în susținerea lor financiară. Am făcut tot ce a ținut de noi pentru a-i pregăti pe acești tineri să poată contribui la schimbare prin inovare; în continuare, sper că se vor implica și alți susținători, care să le aprecieze realizările și să îi ajute să valorifice la maximum ceea ce au învățat în cadrul proiectului", a declarat Liliana Ștefan-Cazacu, președintele Asociației DpIT, organizatorul programului. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:35 Ora standard a Europei de Est