Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Numai vești îmbucurătoare de la MECT

Astăzi,

Numai vești îmbucurătoare de la MECT

1.Comisia de Dialog Social a MECT a avizat favorabil modul de plată a dascălilor participanți la tezele cu subiect unic.
2.Învățământul postliceal va primi subvenții de la bugetul de stat.
3.Gradațiile de merit se vor aplica pentru 16% din personalul didactic (și nu doar pentru 10% ca până acum).

1.Comisia de Dialog Social a MECT a avizat favorabil modul de plată a dascălilor participanți la tezele cu subiect unic.

 
09.05.2007
Reprezentanții Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) au stabilit în cadrul Comisiei de Dialog Social din data de 9 mai a.c., împreună cu partenerii sociali, modul de plată pentru cadrele didactice care participă la organizarea și desfășurarea tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a.
Astfel, în comisiile din unitățile de învățământ, unde se desfășoară aceste evaluări, vor fi plătiți după cum urmează: președintele - 120 lei; membrii - 60 de lei/ persoană; asistenții - 30 de lei/ persoană. În cadrul comisiilor din centrele de evaluare, președintele este remunerat cu 200 lei, membrii cu 120 de lei/ persoană și profesorii evaluatori cu 2,25 lei/lucrare evaluată. Aceste sume vor fi aprobate prin ordin de ministru, ele fiind rezultatul negocierilor dintre reprezentanții MECT și cei ai federațiilor sindicale reprezentative din învățământ - FSI „Spiru Haret", Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federația Educației Naționale (FEN) și „Alma Mater".
În urma dialogului constructiv dintre partenerii sindicali, patronali și guvernamentali, au mai fost avizate și proiectul de hotărâre pentru modificarea HG-ului privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică, precum și proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Protocolului de cooperare între Guvernul României și Guvernul Republicii Cipru în domeniul cercetării și dezvoltării, semnat la București la 13 martie 2007.
La solicitarea sindicatelor privind contractul colectiv de muncă pe ramura învățământ, s-a convenit ca părțile semnatare, respectiv MECT și federațiile sindicale reprezentative din domeniul educației, să înainteze acordul comun de reînregistrare a contractului colectiv de muncă existent către Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse.
Comisia de Dialog Social din cadrul MECT se întrunește bilunar, în vederea consultării partenerilor sociali cu privire la inițiativele legislative cu caracter economico-social și a informării permanente a acestora asupra aspectelor din domeniul educației. Următoarea ședința va avea loc pe 23 mai a.c. (Biroul de presă)

 
2.Învățământul postliceal va primi subvenții de la bugetul de stat.
09.05.2007
Astăzi, în ședința de Guvern, a fost adoptată prin Ordonanță de Urgență inițiativa Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) prin care învățământul postliceal poate fi subvenționat de la bugetul de stat, prin bugetul consiliilor locale. Actul normativ modifică articolele 51 și 52, alineatul 3, din Legea Învățământului nr. 84/1995.
Potrivit modificărilor adoptate, MECT organizează învățământul postliceal și stabilește nomenclatorul domeniilor și calificărilor. Cifra de școlarizare corespunzătoare calificărilor finanțate de la bugetul de stat este stabilită anual prin HG, la propunerea MECT.
Învățământul postliceal are o durată de la 1 la 3 ani, în funcție de complexitatea calificării și de nivelul de pregătire anterior al elevilor. Documentul specifică faptul că școlile de maiștri sunt încadrate în școli postliceale. Standardele pentru pregătirea învățământului postliceal sunt stabilite de Ministerul Educației. Toate măsurile prevăzute în document vor fi luate numai în urma consultării MECT cu partenerii sociali, comitetele de validare și alți factori interesați.
„Subvenționarea învățământului postliceal din bugetul de stat și crearea unui cadru mai bun de profesionalizare va regla dezechilibrul actual de pe piața forței de muncă din România, unde cerere pentru forța de muncă din zona calificărilor postliceale este majoră, iar oferta aproape inexistentă", afirmă ministrul Cristian Adomniței. (
Biroul de presă)
 
 
3.Gradațiile de merit se vor aplica pentru 16% din personalul didactic (și nu doar pentru 10% ca până acum)

 
09.05.2007
Conducerea Ministerului Educației a emis o notă prin care a informat toate inspectoratele școlare județene în legătură cu aplicarea prevederilor Legii nr. 108/2007, privind modificarea Statutului personalului didactic. Potrivit legii, de la 1 iulie, 16% din personalul didactic va primi gradație de merit și nu doar 10%, ca până acum.
Ministerul a precizat inspectoratelor școlare județene că au obligația de a face liste suplimentare cu personalul didactic care urmează să primească gradația. Propunerile vor fi validate în Consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare, iar până la 18 mai vor fi transmise MECT. În conformitate cu Legea 108/ 2007, din data de 1 mai, beneficiarilor li se vor aloca 25% din salariu, cu 5 procente mai mult ca până acum.
BIROUL DE PRESĂ

 
 
 
 


 

 
 
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:27 Ora standard a Europei de Est