Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Sfântului Martin - tradiție germană sărbătorită și în Oradea

Devine o tradiție ca în luna noiembrie, în jurul zilei de 11, să sărbătorim

Ziua Sfântului Martin - tradiție germană sărbătorită și în Oradea

Devine o tradiție ca în luna noiembrie, în jurul zilei de 11, atunci când Biserica Catolică îl sărbătorește pe Sfântul Martin de Tours, micii vorbitori de limbă germană ai orașului să se întâlnească pentru a-l celebra.

Evenimentul, care este deja o tradiție în rândul elevilor de Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" și a copilașilor din grupele germane ale grădinițelor din Oradea, se inspiră din legenda Sfântului Martin de Tours, soldat în armata romană, care, în drumul său din Italia spre Franța și-a împărțit toată solda săracilor. Ajuns la poarta cetății, întâlnește un sărman tremurând de frig. Nemaiavând ce să-i dea, Martin își taie mantia în două, oferindu-i astfel căldură și protecție. Noaptea următoare, Hristos îi apare în vis, îmbrăcat în aceeași bucată de mantie. În urma acestei întâmplări, el renunță la serviciul militar și devine episcop.
Legenda Sfântului Martin este o adevărată lecție despre iubirea aproapelui și dăruire, apreciată nu doar de școlari și preșcolari, cât și de întreaga comunitate.
Pe lângă povestea plină de învățături, elevii au ocazia de a-și demonstra creativitatea și dibăcia în confecționarea de lampioane. Alături de doamnele educatoare și învățătoare aceștia creează lampioane colorate care aduc lumină și căldură în sufletele tuturor.
Joi seara, elevii celor nouă clase de la ciclul primar de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea, alături de mai micii lor colegi de la grupele de germană, de la grădinițele 45, 46 și 23 s-au adunat alături de învățători, educatori, membri ai familiilor, reprezentanți ai Bisericii Romano-catolice, excelența sa episcop Böcskei László și preotul Pék Sándor, paroh al catedralei, al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, doamna Tankó Veronica-Zita, inspector școlar pentru învățământul primar și preșcolar în limba germană, al Forumului Democrat German din Oradea, domnul președinte Heilmann Norbert, în parcul Catedralei Romano-catolice.
Parcul a răsunat de glasurile copiilor care au intonat cântecele specifice acestei sărbători: ,,.Laterne, Laterne, Sonne, Mond und Sterne", ,,Ich gehe mit meiner Laterne...". Ei au fost acompaniați de doamna profesor Marta Hora, la flaut și de elevul Czier Rudolf, din clasa a IX-a, care a cântat la clarinet.
Lumina lampioanelor alături de vocile cristaline ale micuților a adus bucurie și căldură în sufletele tuturor, lăsând în urma lor amintiri de neuitat.
Prof. Nojea Florentina-Simona

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:13 Ora standard a Europei de Est