Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum poți deveni poliţist de frontieră?

Oferta educaţională a şcolii, prezentată tinerilor participanţi la un eveniment cu profil de recrutare

Cum poți deveni poliţist de frontieră?

Joi, 9 noiembrie 2023, polițiști de frontieră şi elevi din cadrul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu" Oradea au fost prezenți la ediția de toamnă a evenimentului Cafeneaua cu joburi, eveniment organizat de către Asociația Oameni Valoroși pentru Companii de Succes.

Ediția din acest an a debutat la Bacău unde colegii noștri din cadrul Centrului de Informare și Relații Publice al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră Române au prezentat oferta educațională a Școlii de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră ,,Avram Iancu" Oradea, dar și oportunitățile la nivel instituțional pentru viitorii polițiști de frontieră și a continuat cu activitatea de joi, unde a fost promovată profesia de polițist de frontieră, dar si oportunitățile care există la nivel instituțional pentru viitorii polițiști de frontieră pregătiți aici la Oradea.
În cadrul acestui eveniment, elevii şcolii (în scurt timp poliţişti de frontieră), alături de cadrele didactice prezente la această activitate au discutat cu tinerii interesați de o carieră în domeniul ordinii și siguranței publice, specialitatea poliție de frontieră și au oferit răspunsuri la întrebările celor interesați de specificul acestei profesii și de condițiile pe care le oferă școala orădeană. De asemenea alte aspecte care au prezentat interes au fost legate de școlarizarea viitorilor polițiști de frontieră, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a se putea înscrie, când va fi următoarea sesiune de admitere, dar și despre dotările instituției de învățământ sau programul unui elev al acestei școli.  
Cu toate că perioada de înscriere pentru această sesiune de admitere tocmai s-a încheiat, au fost prezenţi tineri interesați de oferta instituției noastre, profesia de polițist de frontieră și de statutul pe care îl pot ocupa în societate prin prisma accesării unei poziţii în cadrul instituţiei.
Poliţia de Frontieră Română este o instituție modernă, cu deschidere spre noi abordări, concepte și salută acest ,,gen de recrutare", bazat pe adaptare, responsabilitate și colaborare. 
Dorim să mai precizăm faptul că la finalul şcolarizării, în cadrul instituţiei de învăţământ, absolvenţilor li se va acorda gradul profesional de agent de poliţie şi li se va asigura loc de muncă în cadrul Ministerului Afacerilor Interne - Poliţia de Frontieră Română, repartizarea absolvenţilor făcându-se în ordinea strict descrescătoare a mediilor de absolvire şi în raport de nevoile instituţiei.
Comisar șef de poliție Micheș Eugen,
purtător de cuvânt

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:54 Ora standard a Europei de Est