Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Focul - prieten sau dușman”

Proiect educativ la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” Oradea

,,Focul - prieten sau dușman”

La Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea se desfășoară nenumărate activități extracurriculare din diverse domenii ale cunoașterii, proiecte educaționale locale, județene, naționale sau internaționale, activități la care elevii școlii noastre răspund de fiecare dată pozitiv.

Acţiunile şi activităţile extraşcolare au ca scop dezvoltarea comportamentului activ şi a atitudinii civice, non-discriminarea, concurenţa loială, munca în echipă, protejarea mediului înconjurător sau adoptarea unui stil de viață sănătos.
În anul școlar 2022-2023, s-a desfășurat în școala noastră prima ediție a proiectului educațional județean, cu titlul ,,Focul - prieten sau dușman", în perioada decembrie 2022 - mai 2023. Proiectul a vizat domeniul educației civice și a avut drept scop educarea elevilor şi a comunităţii din care provin, prin activități interactive educative privind managementul riscului în caz de incendiu și totodată conștientizarea faptului că focul are o importanță deosebită în dezvoltarea și întreținerea activităților omului, a vieții. Prin implementarea acestui proiect ne-am propus să promovăm educarea privind apărarea împotriva riscului incendiilor, precum şi modul de prevenire şi comportare în situaţii de urgenţă, atât în familie, cât şi la şcoală.
Concursul organizat în cadrul proiectului, cu participare directă sau indirectă, a fost structurat pe două secțiuni: desene și prezentări PPT. Toate lucrările participante la concurs au fost vizibile într-o expoziție în cadrul unității școlare, la care au avut acces elevii din școlile participante.
Expoziția a fost deschisă timp de o lună pentru a putea fi vizitată de elevi. În urma jurizării, toți elevii au beneficiat de diplome de participare și premii.
Pentru entuziasmul elevilor și implicarea conștiincioasă, ne propunem continuarea acestui proiect și în anul școlar 2023-2024.
Mulțumim tuturor pentru implicare și le dorim mult succes în următoarele ediții!
Prof. Tomescu Ioana & Hoduț Florentina

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:13 Ora standard a Europei de Est