Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rețea de tram-train în Oradea și zona metropolitană

O nouă alternativă de transport public, prin rețele de trenuri metropolitane

Rețea de tram-train în Oradea și zona metropolitană

Locuitorii din Oradea și zona metropolitană a municipiului vor avea o nouă alternativă de transport public, prin realizarea unei rețele de trenuri metropolitane. Anunțul a fost făcut joi, 9 noiembrie 2023, într-o conferință de presă susținută de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, vicepreședintele Mircea Mălan și primarul Municipiului Oradea, Florin Birta.

Noua rețea va conecta Municipiul Oradea, pe mai multe direcții, cu Aeroportul Oradea, Sânmartin - Băile 1 Mai -  Băile Felix (Cordău), Borș (Parcul industrial) și Sântandrei - Girișu de Criș - Toboliu - Cheresig.
Proiectul rețelei de tram-train devine necesar datorită creșterii populației în Oradea și zona metropolitană și a numărului de locuri de muncă în municipiu, determinând un mare flux de navetiști. Având în vedere că jumătate dintre acești navetiști folosesc mașini personale, proiectul propune o alternativă sustenabilă și eficientă de transport.
Acest proiect urmărește câteva obiective importante. Pe de o parte, să avem un sistem integrat de transport metropolitan și feroviar, sens în care se va face racordul în trei puncte între liniile de tramvai și cele de cale ferată. De asemenea, urmărim transferul călătorilor dinspre rutier înspre feroviar. În felul acesta, oamenii vor ajunge la locurile de muncă mai ușor, mai confortabil, mai puțin poluant și stând mai puțin în trafic. Un alt obiectiv este să avem un abonament unic în zona metropolitană. Trenurile vor avea o cadență de jumătate de oră la orele de vârf și de cel mult o oră în celelalte intervale orare", a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Tram-train-ul este un mijloc de transport în comun care poate să circule atât pe liniile de tramvai, cât și pe liniile de tren. 13 astfel de vehicule ar urma să fie achiziționate în anii următori, valoarea totală a acestora fiind de aproximativ 110 mil. euro, inclusiv TVA.
Astfel de vehicule nu mai există astăzi în România, e vorba de un vehicul intermediar între tren și tramvai. Peste 400 de tram-train-uri se găsesc astăzi în Paris, Basel și alte orașe importante din Europa", a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Proiectul se realizează în cadrul unui parteneriat între: Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Oradea Transport Local (OTL), Asociația Zona Metropolitană Oradea (ZMO) și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO).
Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea au realizat până în prezent opt studii de fezabilitate care vizează atât linii noi de cale ferată, racorduri între liniile de tramvai și cele de tren, electrificarea și reabilitarea liniilor de cale ferată abandonate, cât și achiziția de material rulant (cele 13 tram-train-uri) și alte lucrări conexe: pasaje și pasarele pietonale, peroane etc. Documentațiile au fost adoptate de ambele instituții în ședințele celor două consilii, județean și municipal, joi, 9 noiembrie.
Noi am parcurs până acum două etape importante pentru realizarea acestui proiect. Prima etapă importantă a fost să terminăm aceste documentații, cu toate avizele obținute. A doua etapă importantă a fost încheierea parteneriatului cu CFR, pentru că altfel nu am fi fost eligibili. Următoarea etapă prevede integrarea acestui proiect și pregătirea aplicației de finanțare. Ne propunem ca, la începutul anului viitor, după depunerea proiectului și analizarea lui, să putem semna contractul de finanțare și să demarăm procedurile de licitație, atât pentru achiziția materialului rulant, cât și pentru realizarea acestei infrastructuri", a adăugat Ilie Bolojan.
Primarul Florin Birta a evidențiat importanța acestui proiect pentru dezvoltarea Municipiului Oradea și a județului: „Conectivitatea orașului Oradea și a județului Bihor este foarte importantă pentru dezvoltarea economică a municipiului și a județului. Avem parteneriate atât pe conectivitatea aeriană și rutieră, cât și pe cea feroviară".
Proiectul are o valoare estimată de 235 de milioane de euro și ar urma să fie finanțat cu fonduri europene, prin Programul Transporturi - Axa 6 - Trenuri Metropolitane.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:12 Ora standard a Europei de Est