Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic

4-10 octombrie

Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic

Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic (World Space Week) este organizată sub auspiciile Organizației Națiunilor Unite (ONU) și este dedicată promovării utilizării pașnice și a beneficiilor Spațiului Cosmic pentru umanitate. A fost desemnată oficial de către ONU și este recunoscută ca fiind cel mai mare eveniment educațional și public global dedicat spațiului cosmic.

          Asociația pentru Săptămâna Mondială a Spațiului (World Space Week Association) colaborează cu Oficiul ONU pentru Afaceri Spațiale (United Nations Office for Outer Space Affairs - UNOOSA) pentru a coordona evenimentul Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic (World Space Week). Fiecare an aduce o temă nouă, care este selectată de către Consiliul Director al Asociației pentru Săptămâna Mondială a Spațiului, în colaborare cu UNOOSA.
          Tema anuală servește ca punct focal pentru evenimentele și activitățile desfășurate în timpul Săptămânii Mondiale a Spațiului Cosmic și oferă un context și un cadru pentru explorarea diferitelor aspecte ale spațiului cosmic. Aceasta poate varia de la explorarea planetară, tehnologiile spațiale, schimbările climatice și spațiul, până la explorarea vieții în spațiu și alte subiecte relevante pentru spațiul cosmic și cercetarea spațială.
          Tema anuală contribuie la îndreptarea atenției publicului și a comunității științifice către subiectele și provocările actuale din domeniul spațiului cosmic și ajută la educarea și conștientizarea publicului cu privire la importanța spațiului cosmic în viața de zi cu zi și în avansarea cunoașterii umane.
          Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic a fost sărbătorită ca de fiecare dată și la Colegiul Național „Samuil Vulcan" din Beiuș. „Eu și Spațiul!" a fost titlul acestei săptămâni, iar în cadrul acestei teme elevii au participat la cele trei ateliere propuse.
Elevii au avut ca obiective: *Crearea de materiale educaționale, cum ar fi desenele/posterele, pentru a explica conceptele astronomice în mod clar și captivant *Manifestarea unei atitudini pro-active față de domeniile STEAM *Utilizarea eficientă a timpului și resurselor alocate *Dovedirea însușirii unor cunoștințe corecte din punct de vedere științific *Folosirea metodelor de învățare adecvate particularităților lor individuale și de vârstă.
Atelier 1: Vizionarea unor filme cu tema referitoare la Spațiul Cosmic;
Atelier 2: În cadrul celui de-al doilea atelier, elevii au realizat individual, în perechi sau în grup postere cu tema ,,Eu și Spațiul!". La final, fiecare lucrare a fost prezentată, de către autor sau un reprezentant al grupei.
Atelier 3: Expoziția lucrărilor.
După cum am observat în ultimii ani, elevii sunt din ce în ce mai atrași de acest subiect. Pe lângă toate informațiile accesibile într-un mod mult mai facil decât în anii anteriori, mai există și acele simulări în diferite dimensiuni de exemplu 3D sau 5D pe care le pot accesa de pe tot felul de device-uri pe care le au la îndemână, iar asta îi ajută să vadă și să înțeleagă totul la un alt nivel.
Prof. Boloș Radu Vasile

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:05:11 Ora standard a Europei de Est