Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șapte studenți ai Facultății de Arte a Universității din Oradea, la studii în Germania

O experiență utilă și interesantă

Șapte studenți ai Facultății de Arte a Universității din Oradea, la studii în Germania

„O experiență de neuitat, care m-a ajutat să-mi depășesc limitele și să evoluez ca artist" - Alexia Larisa Jambor - studentă, anul II, Grafică

Vacanța de vară a fost, pentru câțiva studenți ai departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte, una cât se poate de activă. Viitori graficieni, au pictat și au învățat să facă obiecte de artă din sticlă, în Germania. În plus, cei șapte au profitat de ocazie pentru a vizita marile colecții de artă ale țării. Proiectul, care s-a întins pe durata a două luni, a fost posibil grație unui program Erasmus și implicării coordonatorului său, lect. univ. dr. Kante Meister.
Studenții orădeni au pictat, în frescă, interiorul viitorului restaurant dedicat vizitatorilor fabricii gazdă din landul Brandenburg. În atelierele „Cristalica", ei au învățat să creeze obiecte decorative din sticlă. Orădenii au fost cazați la căminele Facultății de Arhitectură din Cottbus. „Cazarea, transportul și vizitele la muzee au fost asigurate de partenerii germani", explică lect. univ. dr. Kante Meister. Mai mult, spune el, studenții care s-au remarcat în activitate au primit, din partea conducerii „Cristalica", recomandări pentru o viitoare colaborare și premii în bani. Nu în ultimul rând, orădenii au vizitat cele mai reprezentative muzee din Berlin. „Pentru un artist nu e deloc același lucru să vadă niște imagini, proiectate pe un ecran, sau să trăiască experiența nemijlocită a întâlnirii cu piese esențiale ale culturii umanității. Întâlnirea cu maeștrii, în muzeele de specialitate, reprezintă un reper în meserie pentru studenții de la Arte. Putem vedea în viitor, doar dacă înțelegem exemplele din trecut", spune lect. univ. dr. Kante Meister.
„A fost o experiență fantastică pentru ei, chiar dacă a fost probabil solicitant, din cauză că au muncit patru ore pe zi. S-a dovedit că programul, pe cât de solicitant, pe atât de util, i-a obișnuit cu disciplina și rigoarea atelierului", explică profesorul orădean. „Cred că toți participanții și au depășit limitele, au ieșit din zona de confort și au dat maximul capacităților lor, asimilând informații pe multiple paliere. O experiență fantastică, pe care o vor înțelege, în timp, la adevărata ei valoare. Am toate motivele să cred că partenerul german a fost mulțumit și dorește și el să continue colaborarea cu facultatea noastră", a mai adăugat lect. univ. dr. Kante Meister.
Studenții orădeni au vizitat și expozițiile Facultății de Arte din Dresda. Lect. univ. dr. Kante Meister afirmă că își dorește să continue și să extindă acest proiect al său, cu parteneriate în Italia și Franța. „Vrem ca, la Facultatea de Arte din Oradea, să instruim generații de elită", spune dascălul orădean.
Stagiul petrecut în Germania a fost, după cum susțin și studenții orădeni, o experiență utilă și interesantă. „Am învățat multe lucruri despre diferite tehnici ale picturii murale, care îmi vor fi de folos pe viitor. Cred că orele petrecute în ateliere m-au ajutat să-mi depășesc limitele și să evoluez ca artist. Am avut ocazia să explorez orașe minunate și să descopăr multe muzee cu lucrări de artă importante. Le sunt recunoscătoare celor de la programele Erasmus și tuturor persoanelor care au făcut posibilă această vizită", afirmă Alexia Larisa Jambor, studentă în anul II, secția Grafică.
„Lunile petrecute în Germania, prin programul Erasmus, au reprezentat pentru mine o perioadă plină de învățături. Am învățat să mă adaptez mult mai repede într-un mediu nou, să comunic mai bine și mai eficient și să îmi depășesc limitele în fiecare zi, ieșind constant din zona de confort. Pe lângă programul de lucru, am avut parte și de momente cu adevărat memorabile. Am avut șansa de a admira lucrările unor mari artiști ai lumii, de a descoperi străzile berlineze și de a crea amintiri, alături de persoane dragi. Mă bucură foarte mult faptul că am avut șansa de a participa într-un asemenea proiect și consider că m-am dezvoltat atât din punct de vedere artistic cât și personal. Recomand această experiență oricărei persoane dornice de a învăța, de a explora locuri noi și de a evolua ca om, fiind deschis oportunităților oferite de acest program", spune Andreea Omucz, studentă în anul II, secția Grafică.
Cele două, alături de colega lor Andrada Cosuleanu sunt studenții care, spune lect. univ. dr. Kante Meister, s-au făcut remarcați prin implicarea și interesul de care au dat dovadă pe parcursul stagiului. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:50 Ora standard a Europei de Est